Time to Travel

Vandaag mag ik weer een fototutorial verzorgen op de Facebookpagina van Pronty Crafts and Friends,
het werd een eenvoudig reiskaartje,
hieronder zie je stap voor stap hoe ik het gemaakt heb.


In het dessinpapier van de Travelcollectie (471 201 012) zitten ook mooie geografische kaarten,
hiervan heb ik een vel genomen
en er een vierkant van 3 1/2" op 3 1/2" uit gesneden.


Dit vierkant heb ik daarna in 4 verticale stroken gesneden, 
4 verschillende breedtes:
1/2", 3/4", 1" en 1 1/4"(aandachtige kijkers zullen merken
dat de stukjes niet in de juiste volgorde liggen én dat het smalste strookje ontbreekt
tja, het lag op de grond toen ik de foto nam ;-),
gooi het breedste reststukje niet weg,
dat kan je evt. nog gebruiken op de binnenkant van je kaart).



Op een stuk glad cardstock heb ik doorheen het stencil met de koffers (470 806 068)
3 kleuren Distress Oxide aangebracht met een blendingborstel.
Dit stuk papier heb ik dan gesneden op 3" bij 4 1:4".


Daarna heb ik de strookjes op het zelfgemaakte dessinpapier geplakt,
het makkelijkst is - vind ik - om eerst de 2 buitenste te plakken 
en daarna de 2 middelste
(ik ben niet zo van het meten...).
Dit geheel heb ik daarna op mijn basiskaart geplakt,
ik ben eens voor oranje gegaan,
een kleur dat ik niet zo vaak gebruik,
ik denk dat ik al uitkijk naar mijn vakantie in Zuid-Holland binnenkort ;-)
Afmeting van de basiskaart:
5 1/2" x 8 1/2", dichtgevouwen is dat dan 5 1/2" x 4 1/4".



Aan de binnenkant heb ik een gedeelte van de rubberstempel (497 003 012) afgestempeld
(eerst op een kladje, daarna gestempeld op het cardstock,
zo heb je een iets lichtere afdruk),
rechts nog een smal restje van het dessinpapier.


De voorkant van de kaart heb ik nog wat opgeleukt
met de Time To Travel-rubberstempel (497 003 012),
die heb ik ook eens in het oranje afgedrukt,
en 2 van de papieren embellishments (472 700 022)
(alles wat verhoogd opgeplakt).

Tip : als je geen dikke tape (van verschillende diktes) hebt
 kan je hiervoor ook makkelijk restjes papier gebruiken,
snij wat reepjes cardstock op gelijke breedte,
plak ze met Dutch Doobadoolijm op mekaar tot de gewenste dikte(s),
en dan kan je ze op maat snijden
en gebruiken onder je verschillende decoratieve elementen.


Hier zie je de kaart met de verschillende gebruikte materialen uit de Pronty Time to Travelcollectie:

Papier Travel   471 201 012
Papier elementen Travel   472 700 022 (in zakje)
Rubberstempel Time to Travel   497 003 012
Stencil Koffers   470 806 068

Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch !  

Reacties

!neke zei…
Gave kaart Nancy !
Ellen zei…
Heel mooi gedaan!
Marfien zei…
Leuke kaart, goed idee voor een "groeten uit . . ." kaartje
Angélique zei…
Een heel leuke kaart die door het oranje en geel vrolijk is geworden.
Tijdens mijn vakantie wilde ik toch graag knutselen terwijl ik alleen potloden en plaatjes mom te kleuren mee had en dus kocht ik wat goedkope spulletjes. 3D tape had ik niet, maar een kartonnen verpakking bracht toen ook uitkomst, heel handig.

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2020/18 - Nieuwe Challenge

Kadoosjes met Pronty Stencils