Fototutorial voor Pronty Crafts: ATC-coins

 Vandaag mag ik weer een fototutorial verzorgen op de Facebookpagina Pronty Crafts and Friends.
Het was alweer wat geleden dat ik nog wat ATC-coins maakte,
dus...  aan de slag !
Ik maakte deze coins op vakantie,
en gebruikte stencils uit de nieuwe Travel-collectie van Pronty Crafts.



Druk een kleur distress Oxide af op je kraftmat of glasplaat
spuit er wat water op.


Neem de inkt op met een plastiekzakje
en verdeel dit over je aquarelpapier.

Ik had geen plastiekzakjes en kocht een bosje bloemen,
met de plastiekfolie van het boeket was het ook prima werken ;-)

Droog met je heatgun.



Herhaal dit met nog een kleur en nog een kleur, ...
tot je tevreden bent met het resultaat.
Vergeet niet om goed te drogen na elke kleur.


Neem een stencil om het papier wat te decoreren.
Ik koos voor het A5-stencil met de toffe borders : Travel (470.806.064),
en gebruikte 2 kleuren die ik ook voor mijn achtergrond gebruikte.
Ik gebruikte een miniborsteltje, dat vind ik makkelijk voor die kleine figuurtjes,
zo ga je niet zo snel iets van ernaast ook kleuren...
Met vingerdaubers werkt ook perfect.
Heb je grotere blendingtools,
plak dan de rijen die je niet gebruikt af met maskingtape of kopiepapier.



Ik vergat een foto te nemen van het uiteindelijke resultaat,
ik had het aquarelpapier al gestanst in coins voor ik er aan dacht...

Op de coins bracht ik een tekst aan van het stencil Travel (470.806.071).


Vind je deze teksten ook zo superleuk?


Daarna nam ik opnieuw het stencil borders Travel (470.806.064),
want daarop zit ook een leuk decoratief strookje, 
het lijkt wel een strookje bolletjes-washitape zo...


Natuurlijk heb ik er ook wat op gestempeld met de rubberstempel Fantasy
 (één van mijn favoriete Prontystempels)
497.003.009.
Op de coins heb ik een postzegelsticker geplakt
die ik wat met groene inkt bewerkt heb,
daaronder een touwtje,
de cirkels heb ik gemat op groene coins,
het moet niet altijd zwart of wit zijn toch?


Gebruikte materialen:
Pronty stencil A5 borders Travel (470.806.064)
Protny stencil A5 Texts Travel (470.806.071)
Pronty Rubber stempel Fantasy (497.003.009)
Distress Oxide: Cracked Pistacchio, Peacock Feathers, Salvaged Patina, Scorched Timber, Wild Honey
Versafine Clair : Verdant
postzegel: Art By Marlene, Studio Light

Je merkt, helemaal niet moeilijk om te doen, maar zooooo leuk !

Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:

SUper Stamptastisch !   





Reacties

!neke zei…
Gaaf Nancy !!!!
groeten Ineke
Angélique zei…
Die zien er leuk uit!
Dankjewel voor de duidelijke werkbeschrijving.
Sarah zei…
O tof! Je had er veel plezier mee!
GerJanne zei…
Wat heb je dit mooi gemaakt Nancy. Dank voor de tutorial!
Caroline zei…
Leuk dat je laat zien hoe je ze gemaakt hebt!
Groetjes Caroline

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2020/18 - Nieuwe Challenge

Kadoosjes met Pronty Stencils