ATC-kaartjes

Op de 25ste van de maand mag ik op de FB-pagina van Pronty Crafts and Friends 
een fototutorial plaatsen.

Deze maand heb ik wat foto's en uitleg hoe ik een aantal ATC-kaartjes maakte,
ik probeer die binnenkort op Art Specially te ruilen.



Ik schilderde brede strepen met de watercolorverf van ECD op aquarelpapier.
Ik liet het gewoon aan de lucht drogen,
je zou natuurlijk ook een heattool kunnen gebruiken.


Daarna bewerkte ik één van de bladen met het stencil Circles 470.806.050
met de nieuwe kleur distress oxide, Scorched Timber.



Uit het vel kon ik 8 ATC-kaartjes stansen,
ik gebruikte hiervoor een stansmal van ECD,
zo heb ik 2 reeksen van 4 kaartjes.


Pronty Crafts heeft nu ook rubberstempels.
Ik stempelde her en der met de stempels Text Fantasy (497.003.009)
en Seal Edge (497.003.006) met zwarte Versafine.


Daarna stempelde ik verder met de swirlstempel (497.003.010).


Op de kaartjes verwerkt ik verder  tekststickers van Pronty en Paperart-vlinders (472.700.020),
daarna heb ik ze gemat op witte basiskaartjes.


Voor de 2de reeks met deze achtergrond heb ik gedroogde theezakjes gebruikt,
zo werden het heel andere kaartjes, ondanks dezelfde achtergrond.



Ook hier gebruikte ik de stempel Seal Edge (497.003.006) en
Life is a journey (497.003.008).
De stickertjes zijn oudjes van Dutch Doobadoo.
De Chipboard libelle is uit de Butterfliescollectie (492.001.037)


 Met het andere vel maakte ik (kleurrijke) ATC-coins,
die zie je hier binnenkort ook nog wel voorbijkomen....

 Dankjewel voor je blogbezoek,
lief als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier !

Crealieve groetjes
Nancy

PS Neem je ook eens een kijkje op mijn Stampin' Upblog?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch ! 

Mijn laatste 3 kaartjes: 

        

Reacties

Diny zei…
Prachtige ATC kaartjes heb je gemaakt Nancy....en zo leuk om het proces te kunnen volgen....leuk gedaan!
Wat gaaf dat je een foto tutorial mag plaatsen!
Groetjes Diny
carla zei…
Mooie ATC kaartjes heb je gemaakt, alleen begrijp ik niet goed dat je die gaat ruilen op ArtSpecially.
Ga jij daar ook naartoe ?
Ikke ook samen met mijn zus. Zowel op zaterdag als op zondag.
Misschien zien we elkaar daar ?
Groetjes,
Carla
Daphne zei…
Mijn hele kaarten-maak-hobby is beg9nnen met het maken van ATC-tjes.
Al gauw ben ik daar mee gestopt en ging ik verder met kaarten, maar ineens zie ik het weer meer op verschillende blogs. Het blijft leuk.
Wat leuk om te zien hoe jij deze serie hebt gemaakt, ik vind ze heel erg mooi.
Ben benieuwd of je ze kan ruilen maar ik verwacht van wel.
GerJanne zei…
Oh ja, ik lees het op veel meer blogs dat er weer geruild gaat worden op de beurs in Nijkerk. Best leuk, zo'n verzameling! Dus dat gaat je vast leuke ATC's opleveren. Die van jou zijn ook heel leuk! Mooi met die strepen en die vlinders. En het stencil...

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils