Fototutorial voor Pronty Crafts and Friends: MDF-cirkel...

 Gisteren mocht ik op de FB-pagina van Pronty Crafts and Friends weer een fototutorial verzorgen,
die deel ik hier natuurlijk ook graag met jullie !

In de laatste collectie van Pronty Crafts 'Nostalgia' zitten ook 4 MDF-cirkels
(460.483.050).

Eerst wist ik niet zo goed wat ermee te doen.
En dan kreeg ik de kans om van iemand wat rijstpapier over te nemen,
waaronder ook een aantal van Stamperia, 
en het idee begon te borrelen...

Dit werd het:


Hieronder zie je stap voor stap hoe ik dit gemaakt heb.


Ik startte met het 'verven' van de <MDF-cirkels met de witte gesso van Dutch Doobadoo,
gewoon met een keukensponsje...
Ik heb ze alle 4 gedaan, zo kan ik de volgende keer onmiddelijk aan de slag...



Daarna scheurde ik de gedecoreerde paspop uit het vel rijstpapier
(met een borsteltje rondom nat maken, dan scheurt het perfect).
Deze plakte ik op met matte gelmedium op de 2de kleinste cirkel (diameter 25 cm)
daarna nog eens een laagje gelmedium over het rijstpapier heen.


Daarna begon ik te spelen met structuurpasta (Dutch Doobadoo)
doorheen het stencil Iron Flower (470.806.062),
waarbij ik probeerde zoveel mogelijk de gears te gebruiken.


Het resultaat.



Daarna gebruikte ik nog het stencil Baroque  (470.806.053),
dat vond ik er ook heel mooi bij passen.


Ik liet de structuurpasta aan de lucht drogen.
Eenmaal droog mocht er natuurlijk wat kleur op.
Ik gebruikte verschillend soorten acrylverf (Amsterdam, Cadence),
met een oude harde borstel bracht ik de verf kriskras aan.
Goed laten drogen.


En dan begon het vuile-vinger-werk,
gilding wax aanbrengen over de structuurpasta.
Ik gebruikte diverse kleuren van Coosa en CraftEmotions,
tot ik blij was met het resultaat.



Wel moeilijk om het effect op foto te 'vangen'...




Daarna heb ik ook hier en daar wat gestempeld op de 'open' ruimtes.
Ik gebruikte vooral de stempel Baroque (497.003.011)
die ik met Versafine Clair Pinecone stempelde,
maar hier en daar ook de stempel Mannequin (497.003.005),
die stempelde ik met Versafine Golden Meadow en Acorn.
Daarna bewerkte ik de cirkel rondom met Distress inkt Vintage Photo,
ik merk dat ik die wel eens mag bijvullen ;-)


Er mocht natuurlijk nog een mooie quote op
(491.002.022),
die plakte ik voor de stevigheid eerst nog op zwart cardstock.


En hier zie je nog eens mijn MDF-cirkel
met de gebruikte materialen van Pronty erbij.

Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch !  














Reacties

Caroline zei…
O wow, ik vind dit zo knap! Heel mooi gemaakt Nancy!
Groetjes Caroline
Angélique zei…
Wat een mooie cirkel, leuk en leerzaam om te zien hoe je het gemaakt hebt.
Ellen zei…
Supergaaf gemaakt…echt zo mooi!
Groetjes Ellen
GerJanne zei…
Geweldig zeg! Wat heb je at mooi gedaan en wat goed dat je een stap voor stap foto tutorial hebt gemaakt!
Wel kijk, hoe mooi is dit geworden ? Mooi en geslaagd kaartje
is het zo geworden !
Fijn dat het papier een goede bestemming heeft gevonden,
grtjs, Martina

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Kadoosjes met Pronty Stencils

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2020/4 Challenge Kerstballen