Kadoosjes met Pronty Stencils

Ik mocht voor Pronty weer een fototutorial maken,
en aan dit projectje heb ik heel veel plezier beleefd.

Vorig weekend hadden we teamdag met het team van Pronty Crafts,
en ik wou voor iedereen een kadoosje meenemen.


Voor de teamdag vulde ik de doosjes met lekkere chocoladebonbons,
maar ik heb er ook nog thuis,
leuk om kleine knutselspulletjes in te bewaren,
bijvoorbeeld chipboard-elementen uit de verschillende Prontycollecties.

Hieronder zie je de 'making of':


Op een groot vel Mixed Mediapapier bracht ik doorheen verschillende stencils 
kleurloze structuurpasta van Dutch Doobadoo (870.000.001) aan.
Doe dit in een dun laagje 
zo vermijd je dat de pasta onder het stencil door komt.
(Ik spreek uit ervaring, ha ha ;-) )


Omdat ik ondervond dat het snijden met een stansmachine niet zo ideaal was
voor het laagje uitgedroogde structuurpasta
sneed ik daarna nog een aantal stukjes papier alvast op maat
en bewerkte die ook met de kleurloze pasta.


En dan begon het spelen...
Op een aantal velletjes verdeelde ik wat poedertjes van Nuvo.


Die besproeide ik dan met water,
lekker laten uitvloeien,
het teveel eventueel wat opdeppen met keukenpapier
en laten opdrogen.


Dat deed ik ook met Nuancepoeder van Magenta.


Na het opdrogen kan je het kleurlaagje met een keukenpapiertje of droge vod
wegpoetsen van de structuurpasta.
De bewerkte rechthoekjes gaf ik een randje met distressinkt (Vintage Photo),
en ik plakte ze op de doosjes,
hetzelfde deed ik met de tekststrookjes (ook van Pronty natuurlijk).
Ik gebruikte hier de bookbox van Elizabeth Craft Design.


Ik gebruikte nog een 2de techniek,
ik bewerkte de velletjes met was (Coosa en Craft Emotions).
Ruikt lekker, en heerlijk om je vingers vies te maken ;-)
Bij deze techniek verlies je wel het effect van de kleurloze structuurpasta.
Het leuke is dat je zo heel wat kleuren kan combineren tot je het gewenste resultaat hebt.


Andere kleuren, totaal ander effect.


Dit zijn 2 doosjes met de wax-rechthoeken.



Gebruikte materialen van Pronty Crafts/Yart Factory:
Mask Stencil Pronty Crafts Tree Trunk 15 x 15 - 470.801.062
Mask Stencil Pronty Crafts Brickwall A5 - 470.802.097
Stencil Pronty Crafts Seamless Flower Background A4 - 470.803.093
Stencil Pronty Crafts Sea Objects A4 - 470.803.094
Mask Stencil Pronty Crafts Trees 15 x 15 - 470.806.008
Stencil Pronty Crafts Purrrfect Fish A5  - 470.806.018
Stencil Purrrfect Fishbone A5 - 470.806.019
Stencil Pronty Crafts Purrrfect Paws A5 - 470.806.022
Stencil Pronty Crafts Script A5 - 470.806.029
Tekststickers - 491.100.019 / 491.100.021 /491.100.022
Kleurloze structuurpasta Dutch Doobadoo - 870.000.001
Dutch Doobadoolijm

Andere materialen:
Nuvo Shimmer poeder
Nuance poeders Magenta
Book Box van Elizabeth Craft Designs

***

Hieronder zie je een foto van het team
samen met Jaap Van de Wouw van Pronty Crafts & Yart Factory.


Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Nam je  al een kijkje op mijn Stampin' Upblog?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch ! 

Reacties

Je@net zei…
Wauw...wat een gaaf effect geeft dat!
Eri zei…
Wat leuk om ons het hele proces te laten zien! Het eindresultaat is prachtig.
Groetjes, Eri
Daphne zei…
Leuk dat je ons meeneemt in het maken van......
Ik vind het stuk voor stuk leuke doosjes.
De zwarte tekst erop is mooi, vind ik, dat maakt het een beetje stoerder.
Wat mooi Nancy en zo fijn dat je het allemaal zo duidelijk in beeld brengt. Ik krijg zin om zelf ook te gaan werken met dit materiaal. Leuke groepsfoto :)
Lieve groetjes Miranda

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom