Funfoldkaart voor Pronty Crafts

Vandaag heb ik weer een fototurorial voor jullie,
op het eerste gezicht een heel eenvoudig kaartje:

maar een verrassend leuke funfold:


Gebruikte materialen van Pronty Crafts:

Papierset Black & White - 471.201.009
 Stencil kerstbomen uit Winterset - 473.012.001
Chipboard Scandinavian Houses - 492.001.039

 

Werkwijze


Snij uit kaartkarton:
Kleur 1
       5 ¼” x 11” 
1 ¾” x 4” (3 x)

Kleur 2
 4 ¼” x 5 ½”
3” x 3”

Wit
3 ¾” x 5”
2 ¾” x2 ¾”

Snij uit Black & White dessinpapier (471.201.009):

3 3/4” x 1 5/8” (3 x)
(hier vond ik het wel leuk om het motief te laten doorlopen)
1 ½ x 5” (2 x)
2 3/4" x 2 3/4"

Ril de basiskaart aan beide zijkanten op 1 ¾” en 3 ½”.

Plak de 2 smalle stroken papier aan de binnenkant van de kaart, op stroken naast het middendeel.

Plak deze kaart met de vouwen op de basiskaart van  4 ¼” x 5 ½”.



Plak de 3 strookjes dessinpapier op de strookjes kaartkarton.

Plak de bovenste en onderste strook vast bovenaan en onderaan de linkerflap (gelijk met de hoekranden).


De middelste strook plak je op de rechterflap, tegen de rand aan. 
Tip: Uitlijnen gaat makkelijk als je de kaart dichtvouwt...


Plak het vierkante stukje dessinpapier op het vierkante stukje kaartkarton.

Kies 2 huisjes uit de chipboard Scandinavische huisjes (492.001.039)
en kleur deze met alcoholmarkers.
Het grootste huisje plak je op het vierkante stuk papier.


Neem het stencil met de kerstbomen uit de nieuwe winterset (473.012.001)
en breng groene inkt aan doorheen het stencil.  
Ik gebruikte hiervoor een brush, het kan ook met een dauber of een blending tool...
Tip: als je maar Ă©Ă©n boom wil gebruiken kan je de boom ernaast afplakken met maskingtape.


Het kleine huisje plakte ik voor het groepje met de 3 bomen.
Dit witte stuk kaartkarton komt op het middendeel van de kaart (binnenkant).


Van de volgende stap vergat ik een foto te nemen.
Plak het vierkante stukje kaartkarton op de middelste strook.
Hieronder zie je hoe het geheel er opengevouwen uit ziet.


De kaart dichtvouwen is heel eenvoudig,
je schuift de beide zijkanten naar mekaar toe,
en alles schuift mooi ineen.



En dit is dan het dichtgevouwen kaartje...


Het modelletje zag ik bij Connie Stewart,
het is heel eenvoudig te maken.

Ik hoop dat ik jullie hiermee kon inspireren.

 Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!


Crealieve groetjes
Nancy






 




Reacties

Angela zei…
Schitterende kaart Nancy! HĂ©Ă©l leuk modelletje.
Dankjewel voor je uitleg.
Diny zei…
Wat een MOOIE kaart Nancy....en leuk dat je het stap voor stap laat zien!
Groetjes Diny
karin zei…
Leuk modelletje Nancy. Bedankt voor de tutorial.
Groetjes,
Karin
Je@net zei…
Wauw...wat een super gave kaart is dit, Nancy!
Een heel gave kaart, een superleuk model, perfect voor een verhuiskaart.
Dankjewel voor de werkbeschrijving.
Daphne zei…
Wauw, wat een verrassing.
Ik zag inderdaad niet aankomen dat de verrassing in jeu vouwen zat.
Mooi gemaakt en duidelijk uitgelegd, ik ga mij er eens in verdiepen.
(Als ik tijd en rust gevonden heb)

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Kadoosjes met Pronty Stencils

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/29