Eenvoudige CAS-kaartjes met stencils uit de Pronty Purrrfect Collectie

 Op de FB-pagina van Pronty Crafts and Friends mag ik vandaag weer een fototutorial verzorgen,
die deel ik hier ook graag.
Miranda van den Bosch ontwierp de nieuwe Purrrfect-collectie.
Heel leuk om toffe Art-journalpagina's te maken,
maar ook perfect voor eenvoudige CAS-kaartjes
met een heel eenvoudige techniek.


Een kaartje voor de komst van een nieuwe kitten,
kaartjes voor bij het afscheid van een geliefd huisgenootje, ...


Ik scheurde een stuk masking tape in 2 stukken 
en bevestigde die op watercolor papier, 185 gr.


Ik kleurde het gedeelte tussen de masking tape met 2 kleuren distress oxide met een blending brush.
Je kan er daarna evt. wat water op spatten voor een leuk effect.


Voor een ander kaartje kleurde ik met een blending brush doorheen het visgraatstencil
(470.806.019 Purrrfect Fishbone A5)


Daarna bracht ik met een kleine blendingbrush de tekst Kitten aan.
(470.806.021 Purrrfect Words  Mask A5)



Ik vond dat er ook wat pootjes op mochten,
hiervoor gebruikte ik het Purrrfect Paws Mask A5 - 470.816.022.
Voor dit kaartje heb ik dan nog een van de witte Purrrfect Paper Art Quotes (472.750.008)
gekleurd met Rusty Hinge en de leuke tekst 'Home is where the Meow is' op de kaart geplakt.
Deze stap vergat ik op foto te zetten...


Ook hier pootjes, een ander stencil met heel leuke motiefjes,
de Purrrfect Borders A4 - 470.806.026




Eenmaal bezig is het moeilijk om te stoppen, 
die stencils hebben zoveel mogelijkheden!
Hier bracht ik visjes aan op een stuk dessinpapier.


Ik probeerde ook eens geel uit op een zwarte achtergrond,
ook dat vond ik wel leuk.
(Purrrfect Silhouette Mask A5 - 470.806.024).
De quote komt uit de Under Construction-collectie ((491.100.020).
Ik verknipte de tekst en plakte die op wit papier voor wat contrast.



Even matten op een contrasterd kleurtje,
een mooie tekststempel erbij en je hebt een snel k(l)aartje...


Geen nieuwe techniek,
je kan het warm water niet blijven uitvinden,
ik  gebruik die vaak, meestal in combinatie met stempels,
maar zo leuk ook om te doen met stencils !

Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Nam je  al een kijkje op mijn Stampin' Upblog?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch !

Reacties

Heel mooi gemaakt! Leuk dat je ons stap voor stap meeneemt in hoe je zulke kaarten maakt, leerzaam

Hobbygroet,
Lisanne
wat een mooie kaartje met het leuke stenncil, leuk om stap voor stap te zien hoe je ze hebt gemaakt
groetjes ellen
Angélique zei…
Heel mooie kaarten, tof om te zien hoe de kaart tot stand is gekomen.
Daphne zei…
Als je dan bezig bent kan je bijna niet meer stoppen, ik herken dat wel.
Het is een mooie serie een je hebt gelijk, met die stencils kan je eindeloos variëren.
Ellen zei…
Leuk gedaan Nancy en ook leuk dat je een tutorial gaf, thanks!
Groetjes Ellen
Sarah zei…
Heel leuke serie. Ik vind dit ook leuk om te doen en moeilijk om te stoppen. X
GerJanne zei…
Heel mooie kaartjes heb ej gemaakt en leuk de stap voor stap foto's!

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Kadoosjes met Pronty Stencils

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/29