Soms is er zoveel wat we voelen...

 De moeder van een collega is overleden,
ik had nog wel wat rouwkaartjes liggen, maar wou er eentje met een mooie tekst op.

Bij Daphne zag ik een prachtig kaartje, 
bleek er eentje te zijn voor Dutch Card Lovers,
dus daar even gaan piepen en mijn kaartje ook op hun manier gedaan:
gedeeltelijk masking met een stans.
Er was zelfs een link naar een you-tubefilmpje.
Een heel tof idee,
voortaan wordt het nog moeilijker om restjes van uitgestanste vormen weg te gooien... ;-)

Mijn eerste kaart maakte ik met een uitgesneden "cirkant",
drie kleuren oxide inkt (Fossilized Amber, Peeled Paint en Evergreen Bough),
een vlinderstempel van Aladine 
en een mooie tekststempel van Nellie Snellen,
kan ook mooi voor iemand die heel ziek is.


Daarna maakte ik nog een kaartje, voor mijn collega,
 ook hier gebruikte ik nog een stans (Tree Branch Circle van MemoryBox), 
maar hierbij werkte ik niet met de 'afvalrand',
 maar het uitgestanste deel dat normaal gezien je kaart wordt,
even leuk effect...


Ook hier weer 3 kleuren oxide inkt (Faded Jeans, Specled Egg, Antique Linen),
de vlucht vogels is een silhouettestempel van Marianne Design CS1014),
de tekststempel komt uit een prachtige set van Inkerbell Stamps (57 -  Afscheid).

Dit waren dus mijn 'stencils' :



Leuk dat je weer op blogbezoek kwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier.

Crealieve groetjes
Nancy


Challenges en zo:

Reacties

GerJanne zei…
Prachtig Nancy! Vooral die met de boomstammen is supermooi! die kon nog wel eens hoge ogen gooien!
Wow super gedaan Nancy!
Irene zei…
Schitterend Nancy, knap gedaan!
XxIrene
Caroline zei…
Wat een mooie kaartjes heb je gemaakt. De tweede vind ik zo mooi en ook de tekst! Ze zullen zeker gewaardeerd worden.
Groetjes Caroline
Nancy wat een prachtige kaartjes heb je met deze techniek gemaakt. De teksten, achtergrond en afbeeldingen.. het past allemaal in elkaar. Heel ingetogen en sfeervol, precies wat dit soort kaarten nodig hebben. Bedankt voor het meedoen met onze DCL challenge.
Daphne zei…
Wat leuk dat je via mijn blog deze leuke challenge tegen bent gekomen, anders had je het gemist en had je deze kaartjes niet gemaakt.
Ze zijn echt prachtig, vooral de 2de, die vind ik héél erg mooi.
karin zei…
Mooie stijlvolle kaartjes Nancy.
groetjes,
Karin
Hermien zei…
Twee prachtige kaartjes Nancy en de tekststempel bij de laatste is heel mooi.

groetjes Hermien
Rosina zei…
2 hele mooie en stijlvolle condoleancekaartje Nancy...prachtig die gedeeltelijke masking met hele leuke stempels erop... en ook de teksten zijn heel mooi...
groetjes Rosina
Nicolette zei…
Wat een prachtige kaarten. Vooral die 2 heeft mijn voorkeur.
Groetjes Nicolette
wat een mooie kaartjes heb je gemaakt Nancy, ik bewaar ze even (om na te maken natuurlijk hahah), want laatste tijd maak ik (heb ik het idee) alleen maar rouw kaartjes...vreselijk veel voor ons zelf (en dan wil je het nog persoonlijk maken voor iemand die je zelf goed kent) en voor de kopers bij ons die hebben er ook telekns nodig., soms heb ik er even echt geen zin in dus zou graag wat voorraad hebben...
dit zijn echt prachtige kaartjes, dank voor je inspiratie.
Liefs Annemarie en Merit
Diny zei…
Twee prachtige kaartjes Nancy....wat mooi gedaan met de stencil met de bomen!
Groetjes Diny
anja curvers zei…
Twee prachtige kaarten al is het onderwerp niet zo mooi toch hebben we deze kaartjes ook nodig en deze techniek leent zich daar heel goed voor. Bedankt voor je deelname aan DCL.
Marjan zei…
Mooi resultaten Nancy, allebei! Mooie afbeeldingen heb je ervoor gekozen en de kleuren ook trouwens. Prachtige teksten. Fijn dat je meedoet met DCl, dank je wel!
Kaartenkraam zei…
Prachtige kaarten, vooral de tweede met de bomen spreekt me zeer aan vanwege de tekst en de gekozen kleuren.

groetjes van Ank
Gina zei…
Twee mooie kaartjes hoor. Ik wil ook nog aan de slag met die techniek. Supermooie stans met die bomen erin verwerkt ! Geeft een extra leuk effect met die techniek. Groetjes, Gina
Sarah zei…
Ze zijn zo mooi! Ook met de prachtige tekst. Ideetje heb ik gepint. X
Ellen zei…
Mooie uitwerking van de gedeeltelijke masking Nancy!
Bedankt voor je deelname aan DCL.
Groetjes Ellen
Hele mooie kaartjes Nancy! Vooral die met de bomen is echt goed gelukt en origineel. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!
Tante Kaat zei…
Leuke techniek hé, ik gebruik mijn restjes ook heel vaak voor mijn kaartjes. En je hebt meteen extra waar voor je geld ... want eerlijk is eerlijk, die snijmallen zijn soms toch wel flink prijzig.
Heel erg mooie kaarten, al is het dan voor een trieste gelegenheid.
Liefs, Katrin

https://derodedraadvantantekaat.weebly.com/mijn-blog

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils