Rainbowdays bij Pronty Crafts and Friends: Violet

 Net als de voorbije jaren zijn het momenteel Rainbowdays bij Pronty Crafts & Friends.
Het startte maandag, op Blue Monday. 
Dit zou volgens de Britse psycholoog Cliff Arnall de meest deprimerende dag van het jaar zijn,
de dag waarop mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. 
Het uitvoeren van goede voornemens is dan inmiddels al mislukt. 
De vakanties zijn nog ver weg,
de dagen zijn nog donker enz...

Maar als designteam van Pronty Crafts willen we weer positiviteit op het internet plaatsen.
Vandaar  een #rainbowdaysprontycrafts2024 !
De start van een kleurrijk feestje, 8 dagen lang.
Elke dag vind je bij Pronty Crafts and Friends een tutorial waarbij de kleuren van de regenboog het uitgangspunt zijn.
Iedere dag staat een andere kleur van de regenboog centraal.
Vandaag dus VIOLET.


Het wordt een lang bericht, met heel wat foto's en uitleg over hoe ik mijn project gemaakt heb.
Ik maakte ATC-kaartjes.

Dit is mijn stap-voor-stapbeschrijving,
heel eenvoudig, maar heel leuk om te doen.


Op een A5 aquarelpapier verdeelde ik wat acrylverf,
paarstinten, ook wat goud en metallic wit.


Met een bankpasje verdeelde ik dit over het papier.
Ik had veel te veel verf, en kon nog een blad 'kleuren'.




Op het vel legde ik het stencil stripes (470.806.027).
Met een babydoekje wreef ik her en der doorheen het stencil wat verf weg.





Daarna nam ik het stencil circles (470.806.030).
Ik gebruikte weer een babydoekje,
maar nu nam ik hiermee wat paarse verf op
en bracht die hier en daar aan doorheen de cirkels.



Met één van de foamfishes-rubberstempel (494.001.033)
stempelde ik hier en daar wat streepjes.


Daarna sneed ik mijn ATC-kaartjes,
ik gebruikte een stans van Elizabeth Craft Designs,
maar bijna alle merken hebben wel malletjes voor ATC-kaartjes.


Ondertussen kleurde ik wat chipboard Skandinavische huisjes (491.001.039)
famet een zwarte alcoholmarker
en bewerkte die daarna met wat wax.


Ik stempelde her en der nog wat achtergrondstempels,
deze stempels zijn van Art by Marlene (Studio Light).




Ik plakte de huisjes met Dutch Doobadoolijm op de kaartjes,
links zie je de lijm nog,
maar die droogt mooi kleurloos op.



Als laatste heb ik de kaartjes nog gemat op zwart.
Voor wie de afmetingen van een ATC-kaartje niet kent:
afgewerkt is dit 64 bij 89 mm (of: 2 1/2 x 3 1/2 inch.

*****

Als je zin hebt om mee te doen,
surf dan zeker eens naar onze FB-pagina voor meer informatie en inspiratie.
Gebruik van mateiralen van Pronty mag natuurlijk, maar is geen must.
Doe je mee met 3 kleuren, dan maak je kans op een leuk Pronty-pakket.


Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Neem je ook eens een kijkje op mijn Stampin' Upblog?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch ! 



Reacties

Mooie ATC kaarten Nancy en wat heb je een duidelijke uitleg gemaakt, dank je wel.
Lieve groetjes Miranda
Ellen zei…
Superleuk gedaan in deze kleuren…erg leuk met stempels en ik huisjes!
Thanks voor de uitleg. Pronty is een leuk merk!
Groetjes Ellen
Wat heb jij een mooie atc gemaakt, zeg. Echt tof!!!
Awesome card
Creatieve Groetjes Claudia

Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Kadoosjes met Pronty Stencils

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/29