Een nieuwe thuis

 De 25ste ben ik aan de beurt om voor Pronty een fototutorial te plaatsen
op de Facebookpagina Pronty & Friends.

Je vindt hier heel veel mixedmedia-projectjes,
maar met het mooie papier van Pronty kan je ook gewoon kaartjes maken natuurlijk.


Toen ik kaarten begon te maken was ik altijd blij met een mooie stap voor stap uitleg,
vandaar dat ik nu ook eens een eenvoudig schudkaartje maakte 
en met de foto's erbij supermakkelijk om ook te doen.


Dit wordt mijn oplegkaart,
een rechthoek gestanst uit het papier van de Scandinavian Style Collectie (471.201.007),
hieruit heb ik een rechthoekige opening gestanst,
Dit wordt dan mijn schudgedeelte.
Dit kan natuurlijk in elke vorm...


Met dezelfde stans en een maatje groter 
heb ik een frame gestanst uit een contrasterend kleur papier.


Plak het frame met lijm op je oplegkaart,
gewoonlijk gebruik je een stukje acetaat of micca voor het schudgedeelte,
ik wou het hier eens uitproberen met vellum. 
Dit plak ik achteraan op het oplegvel met dubbelzijdige tape.


Dan begint het decoreren van de kaart,
ik gebruikte hiervoor 
472.700.014 - Forest Animals uit de Scandinavian Style Collectie
en het chipboard huisje, ook uit de Scandinavian Style Collectie (492.001.039).
Het huisje heb ik gewoon zwart gemaakt met een zwarte stift.
De vogeltjes heb ik een beetje verhoogd opgeplakt.


Daarna heb ik er de tekststempels op gestempeld,
ik gebruik hiervoor een stempelhulp.


Uit een ander velletje dessinpapier uit de Scandinavian Style Collectie (471.201.007)
heb ik een rechthoek gestanst, rondom iets groter dan het oplegkaartje.
Op de achterkant van de oplegkaart heb ik dikke dubbelzijdige tape geplakt rond het schudgedeelte,
mooi de tapejes laten aansluiten zodat het schudmateriaal er niet tussen kruipt...
Rondom de kaart heb ik ook dubbelzijdige tape aangebracht.
Het schudmateriaal leg ik op de plaats waar het 'raampje' komt.


Plak de oplegkaart op je basiskaart.

Je kan natuurlijk ook het schudmateriaal in je zelfgemaakte 'bakje' doen,
daar een stukje papier op plakken om het af te sluiten
en dat alles dan op de basiskaart kleven.
Hier vond ik het wel mooi als de zigzagstrepen van het achtergrondpapier doorliepen.

Ofwel plak je dit alles nog op een basiskaart
of je kan op de achterkant een effen stuk cardstock plakken als schrijfruimte.



Leuk dat je weer op blogbezoek kwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

Reacties

Margreet zei…
Superleuke kaart en bedankt voor de duidelijke fototutorial.
xxx Margreet
Daphne zei…
Heel erg leuk.
En wat een duidelijke uitleg.
Schudkaartjes maken is zo leuk.
Wat ik wel vaak heb is dat het schud materiaal vast blijft plakken aan de zijkanten van het foamtape, heb jij dat ook?
Het is een heel lief, gezellig verhuis kaartje geworden.
Ans Gilbert zei…
Wat een supermooie kaart heb je gemaakt, leuk met het schudgedeelte, zo lijkt het het heel gemakkelijk, ik vind het altijd een gedoe,
Groetjes,
Ansx
Je hebt een duidelijke foto tutorial gemaakt voor deze mooie kaart Nancy. Lief met die leuke vogeltjes en mooie kleuren heb je gecombineerd.
Lieve groetjes Miranda
Angélique zei…
Een heel gezellige kaart, leuk! Je hebt een duidelijke werkbeschrijving gemaakt.

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils