Foto-tutorial voor Pronty Crafts: ATC-kaartjes met shimmer watercolourverf, stencils en chipboard

 Op de 25ste mag ik op de FB-pagina van Pronty Crafts and Friends altijd een fototutorial delen,
ik deel deze hier natuurlijk ook, wie weet vind je het wel leuk om ook eens uit te proberen...

Gebruikte materialen:
Van Pronty Crafts:
Stencil Pronty A5 Cirkels: 470.806.030
Stencil Pronty A5 Background Stripes : 470.806.051
Stickers Pronty A5 Under Construction: 491.100.020
Chipboard A4 Butterflies 492.001.056
Chipboard A4 Diacritics 492.001.048
Chipboard A4 Flowers 492.001.055
Andere:
Basispapier: zwart Paint-on
Crafter's Companion Shimmer Watercolour Moonbeam
Witte inkt: Ink on 3
ATC-snijmal: ECD
Tim Holts Idea-ology Sticker Book Postmarked
embossingpoeders van Wow, Izink
Dutch Doobadoolijm


Tijdens een workshop op Art Specially gebruikten we glimmer waterverf op wit papier.
Er was ook een variant verf om op donker papier te gebruiken,
dat heb ik hier eens geprobeerd,
gewoon een A4 volledig geschilderd met de verf, in grillige vormen,
ook niet overal even dik aangebracht.


Zelfde achtergrond, opgedroogd, gefotografeerd onder de daglichtlamp.  Tof hé!


Doorheen het stencil Pronty A5 Cirkels: 470.806.030 bracht ik witte inkt (Ink on 3) aan,
dat vind ik een mooie dekkende inkt.


Natuurlijk gebruikte ik ook nog een tweede stencil,
dit is de Pronty A5 Background Stripes : 470.806.051.


Ik poetste mijn stencil niet af voor ik het op een andere plaats gebruikte,
en dan heb je 'ongelukjes', zie je dit bvb onderaan rechts?



Ik beschouwde dit dan maar als een 'happy little accident'...
en heb dus her en der nog gestempeld met de dopjes van 2 verschillende stiften...


Daarna heb ik uit het A4-vel 8 ATC-kaartjes gesneden,
ik gebruikte hiervoor de stansmal van Elizabeth Craft Designs, die heeft een stikrandje,
je kan ze natuurlijk ook gewoon op maat snijden.


Monique toonde op Art Specially en tijdens een FB-live bij Pronty Crafts and Friends (7 mei 2024)
hoe je chipboard snel en mooi kan bewerken met embossingpoeder 
(met een mini-pancakemaker !)
en dat heb ik ook uitgeprobeerd, héél leuk om te doen
en wat een mooi effect!
(Chipboard A4 Butterflies 492.001.056
Chipboard A4 Diacritics 492.001.048
Chipboard A4 Flowers 492.001.055)


Achtergrond van de kaartjes klaar, chipboard mooi op kleur gebracht,
het afwerken van de kaartjes kan beginnen...
ik gebruikte hiervoor tekststickers van Pronty (A5 Under Construction: 491.100.020),
touw, postzegelstickers van Tim Holtz
en de lijm van Dutch Doobadoo.
De kaartjes plakte ik op zwarte basiskaartjes van 64 bij 89 mm,
ik kocht die voorgesneden op de beurs Art Specially.



Alle 8 samen...

Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy


PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch ! 

Mijn laatste 3 kaartjes met materialen van Stampin' Up!: 

         

Reacties

Angélique zei…
Ik vind je kaartjes heel gaaf en je fototutorial heel inspirerend, tof gedaan.
Daphne zei…
Zooooooo, wat leuk en mooi en duidelijk uitgelegd.

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/29

Elke donderdag een kerstkaartje... #2023/36