Fototutorial Canvas met MDF-vogels

 Gisteren mocht ik op de Facebookpagina van Pronty Crafts & Friends weer een fototutorial delen.
Deze keer ging ik aan de slag met de MDF-vogels
en verwerkte die op canvasjes.


Hieronder zie je stap voor stap hoe ik dit gedaan heb:



De canvasjes van 20 bij 20 cm heb ik eerst met gesso van Dutchdoobadoo bewerkt.
Daarna heb ik met lichte kleurtjes distress oxidespray de canvassen gekleurd.



Nadat deze gedroogd waren heb ik een mask op het canvas gelegd
(Mask stencil Flowers 15x 15 cm -  470.806.044)
 en met een blendingborstel verschillende kleuren groen aangebracht op het canvas.


Met dit als resultaat.


Voor het tweede canvas gebruikte ik een ander stencil,
Mask stencil Leaves 15x 15 cm -  470.806.046,
en bewerkte dit ook met dezelfde groentinten.



De MDF-vogels heb ik ook beschilderd met gesso van Dutchdoobadoo.



Daarna heb ik ze bespoten met distress oxidespray.
Ik doe dit in een grote kartonnen doos,
dan heb ik alleen maar spetters in de doos en niet overal rond ;-)



Ik gebruikte eerst wat bruintinten.


Om in het blauw te eindigen...


Met een blendingtool heb ik de takjes met distressoxide wat bruingemaakt,
de blaadjes heb ik rondom aangezet met groen.
Daarna heb ik de blaadjes bestempeld met  groene inkt,
ik gebuikte hiervoor de rubberstempel Text Fantasy - 497.003.009.


Daarna heb ik de vogels bewerkt met het Paisleystencil uit de Pay it Forwardcollectie,
470.806.038.


Op de takjes stempelde ik her en der de vleugels van de mooie libellestempel
(Dragonfly - 497.003.003)


Op de vogel die met de lichtste kleur blauw bewerkt was
heb ik nog de swirlstempel uit de Butterflycollectie afgedrukt
(Rubber stamp Swirl - 497.003.010)



De vogels heb ik opgeplakt met lijm van Dutchdoobadoo.


De canvasjes met de gebruikte stencils.


Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy


PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch ! 


Mijn laatste 3 kaartjes met materialen van Stampin' Up!: 
         
            


Reacties

!neke zei…
Ziet er erg gaaf uit !!!
groeten Ineke
Epie zei…
Prachtige canvas schilderij Nancy , binnenkort ook es doen
Fijne koningsdag gewenst met de groeten Epie
Freubelmina zei…
Zooo jij bent crea bezig geweest…een schitterend resultaat xx

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Kadoosjes met Pronty Stencils

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/29