Pronty fotoframe

 Op de 25ste mag ik telkens een fototutorial plaatsen op de FB-pagina
van Pronty Crafts and Friends.

Voor vandaag staat dit fotolijstje ingepland.


Gebruikte materialen van Pronty:
460.483.026     Photoframe 3mm MDF     Size 142x196 mm
460.483.025     Pinchers 5x, 18mm MDF     Size 15x50 mm
470.806.015     Background Cherry Blossom     Stencil A5
470.806.016     Layered stencil Rose     Stencil 150x150 mm
470.806.017     Geometric     Stencil A5

Andere materialen:
DDBD Gesso
Distress Oxide en Dylusions Spray
Amsterdamacrylverf
stempels van ECD


Ik heb allereerst het lijstje in mekaar gezet,
heel eenvoudig,
er is een staander en een plankje om later de foto op te bevestigen.


Ik heb het fotoframe een laagje gegeven met gesso.
In de gaatjes heb ik een stukje opgerold papier gestoken,
zo vermijd ik dat er teveel gesso in de gaatjes zou komen,
hier moet later nog een elastiekje doorkunnen.


Terwijl ik bezig was met de gesso heb ik ook een paar pinchers in de gesso gezet.
Straks wordt duidelijk wat dit wordt.


Mijn witte-gesso-fotoframe.



En dan begint het spannendste...
Spuiten met verschillende kleurtjes Distress-oxide spray en Dylusions.


Ik spuit telkens wat kleurtjes en laat alles drogen
dan zie je best waar je nog wat extra kleur wil.


Ook de pinchers krijgen een kleurtje.


Alles mooi laten drogen,
dan kan je straks verder met de stencils.


Ik heb een paar kleuren acrylverf gemengd
en die met een sponsje aangebracht doorheen het rozenstencil op het fotoframe.


 Nog een roos, een stukje van een kersenbloesemtak,
ook hier en daar wat lichtere verf doorheen het geometric stencil aangebracht. 



Ook nog wat groene blaadjes aangebracht doorheen de stencils.


Daarna heb ik her en der met lichtroze inkt wat bloemetjes gestempeld
en met groen wat tekststempels van ECD.
Als alles mooi droog is kan het elastiek door de gaatjes,
je kan dit gewoon knopen aan de achterkant.


Hier zie je het afgewerkte fotoframe
en één van de pinchers
(van 2 stuks maak je met de bijgeleverde elastiekjes een knijpertje),
superleuk ook voor een foto of een kaart !



En hier nog eens het fotoframe met een foto in.

Binnenkort komt hier vast wel een foto in van onze vakantie in ...

Leuk dat je weer op blogbezoek kwam,
lief als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

Reacties

karin zei…
Dat is mooi gemaakt, leuk idee als fotolijstje.
Groetjes,
Karin
Angélique zei…
Heel leuk om een voorbeeld van het fotolijstje te zien en vooral om te zien hoe je het gedaan hebt, het is heel leuk geworden.
!neke zei…
Super leuk !!!!
Groeten Ineke
Ellen zei…
Heel erg leuk gedaan Nancy, bedankt voor de tutorial!
Heel handig ook de pinchers!
Groetjes Ellen
GerJanne zei…
Ha Nancy, dat heb je prachtig gemaakt! Wat een gaaf project is het! EN zo leuk dat je op een heel makkelijke manier een foto kunt wisselen!

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils