Bijna-kant-en-klaar-kaartjes # 1

Renate daagt ons uit om ook eens een een, zoals zij het noemt, bijna-kant-en k(l)aartje te maken en er een eigen draai aan te geven.  Nu koop ik dergelijk blokjes bvb in de Action meestal voor de mooie plaatjes, soms gebruik ik ook wel eens het achtergrondpapiertje.

Ik begon met een babykaartje want bij  KIC is de huidige challenge om een babykaartje te maken in niet traditionele kleuren, vandaag ook bij DCL een babykaartenchallenge zonder blauw of roze.  Bij Club Cards en More won ik onlangs een baby-olifanten-hoekstans (Yvonne Creations).  Ik heb dit proberen te combineren met een 'boekjeskaart'...

Dit is mijn kaartje geworden.


Dit was het voorbeeld in het blokje van DécoTime.



Omdat ik een vierkante kaart wou maken was het achtergrondje niet groot genoeg, ik stanste dus een houtachtergrond in een gelijkaardige kleur hout als het origineel.  Daarop links het stukje jute/bamboepapier verwerkt, rechts de olifantenhoekstans uit papier van MD.  Ook de kinderwagen en 'baby' zijn uit hetzelfde papier gestanst.  Het fotootje stanste ik uit met een mal van Mery, daarrond het toffe frame uit bleker houtpapier.



Omdat ik het hartje met 'A Baby is born' wel tof vond
heb ik dat samen met een stukje van het  'kant' gebruikt op de enveloppe.
Hieronder de restjes en het resultaat...



Ik vond dat spelen met zo'n boekjeskaart wel leuk en maakte ondertussen ook nog een verjaardagskaart voor een vriendin (komt dinsdag op het blog) en een mannenverjaardagskaart, op vraag van mijn pa.


Voor deze kaart liet ik met inspireren door de techniekkaart bij Club De Kaartenkast.  De jarige kan echt genieten van een lekker biertje, en in één van mijn Décotimeboekjes vond ik al snel een toffe afbeelding om te gebruiken.  Voor de rand onderaan was de cadeautjesborder van Noor perfect, maar net een halve cm te kort, een uitgedrukt kroonkurkje verbergt dit probleempje...  Handig toch die kleine dingetjes, zouden vroeger in de prullenbak beland zijn...
Dankjewel Renate voor de uitdaging!    ;-)


Voor de verdere afwerking was het 'biertje' met het glas van Yvonne Creations perfect, samen met de mooie JARIG van Crealies.  Wat houten figuurtjes van Craft Sensations, en zo is het een leuke verjaardagskaart geworden.  Ik tevreden, pa tevreden en de jarige volgende week hopelijk ook!


En dan had ik nog een 'hanger' over, die deed uiteindelijk dienst op de achterkant waar de wensen geschreven kunnen worden...

Ik heb - behalve één kroonkurkje en de spijker, die wou ik gebruiken maar was plots gaan lopen... - alle deeltjes gebruikt.  Dit was het 'te maken' kaartje:


Tof dat je op blogbezoek kwam, lief als je een reactie achterlaat. 
Ik lees die altijd met veel plezier! Dankjewel !


Crealieve groetjes 
Nancy


Challenges en zo:
Bijna kant en k(l)aartjes: # 2
Babykaartje:
BabKIC: # 104: Geboortekaartje in Niet Traditionele Kleuren
DCL: #  272- Babykaart zonder blauw of roze

Reacties

Eri zei…
Je hebt van beide kaarten iets heel leuks gemaakt! Heel leuk die cadeautjesrand op de mannenkaart!
Groetjes, Eri
Margo zei…
Wat een toffe kaarten Nancy ! Ze zijn erg leuk geworden met je eigen draai eraan ! Geniet nog van je zonnige zondag !
carla zei…
Je kaarten zien er echt super uit Nancy.
Op dat modelletje kan je lekker veel op kwijt.
Mooi samengesteld.
Groetjes,
Carla
Ela zei…
Leuk geworden Nancy! Groetjes Ela
Sylvia zei…
2 mooie kaarten, Nancy.De babykaart is leuk geworden met het houtpapier en een lief plaatje.De pakjesrand bij de mannenkaart is super.Fijne dag.

Groetjes, Sylvia.
Nota Bene zei…
Hé, wat leuk zijn deze kaarten geworden. Eigenlijk heel tof om die voorgemaakte kaarten te combineren met een paar andere dingetjes en zo tot iets helemaal anders te komen.
Groetjes, Nele
Je@net zei…
Wat een leuke kaarten heb je ervan gemaakt, Nancy!
Enny zei…
Prachtige kaarten, heel mooi gedaan en op je eigen manier, super ! Groetjes, Enny
Ans Gilbert zei…
Hoi Nancy,
ze zijn heel mooi geworden, ik moest wel heel lang naar je nieuwe stansje kijken, voordat ik de olifant zag, is wel heel leuk op een babykaart..je hebt 2 hele leuke kaartjes gemaakt,
groetjes,
Ans
Nicolette zei…
2 Leuke kaart Nancy. Heb ook een aantal blokjes in mijn bezit.
Groetjes Nicolette
Marijke zei…
Daar heb je een mooie draai aan gegeven! Ze zijn allebei erg leuk uitgevallen en leuk op die mannenkaart lijkt het wel een biertuintje! Groetjes Marijke.
Het zijn twee mooie kaarten nancy !
Groetjes Doris
Larissa zei…
Allebei erg leuk gedaan.
& zo zie je maar, niks weggooien kan altijd van pas komen, hihi.
Wat leuk om op deze manier tot kaarten maken te komen Nancy. Een lieve babykaart heb je gemaakt en de "bierkaart" vind ik helemaal top. Leuk om te zien wat je allemaal gebruikt hebt en de manier waarop. Zonde om de mooie spulletjes die in die blokjes zitten niet te gebruiken toch?
Lieve groetjes Miranda
Marjan zei…
Knap gedaan! Allebei je kaartjes en je baby kaart is erg lief! Dank je wel voor het meedoen met DCL, Nancy.
Rosina zei…
Wat een geweldig leuke kaartjes Nancy....en leuk hoe zo een kaartjes tot stand zijn gekomen...geweldig gedaan!!!

groetjes Rosina
Myriam zei…
Jij bent creatief bezig geweest! Leuke kaarten en toffe combinaties van verschillende materialen.
Lia zei…
Beide kaarten zijn goed gelukt Nancy. Wat leuk om je eigen draai aan een kaart te geven!
Lia xx
Het zijn 2 mooie kaarten ik vind het ook leuker als je je eigen dng ermee doet maar de boekjes zijn wel handig want alles past wl mooi bij elkaar.

Misseke zei…
Dat zijn prachtige kaartjes geworden Nancy - helemaal anders dan het voorbeeld en helemaal geslaagd!
Groetjes,
Misseke
Valerija zei…
Wonderful cards. I especially love the baby card, it's so cute!
Valerija xx
Gina zei…
Mooie kaartjes Nancy ! Hele leuke mannenkaart ! groetjes, Gina
Crea Ankie zei…
Schitterend Nancy !!
leuke bijna kant en klaartjes!!

liefs Kim
Ze zijn heel leuk geworden!
groetjes, Caroline
Monique zei…
Je 2 kaartjes zijn prachtig. Leuk om toch iets anders te maken dan wat in het boekje staat.
Lieve groetjes Monique
Renate zei…
Ook dit kaartje voor mijn uitdaging heb je met succes in de metamorfose gegooid.

-xies- Renate.
https://bijnakantenklaartjes.blogspot.nl/
Margot zei…
Prachtige kaarten! Ik zie wel wat blauw in je babykaart, maar dat kan ook aan de foto liggen? Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.
anja curvers zei…
Mooie kaartjes hoor gaaf gedaan. Bedankt voor je deelname aan DCL.
Ellen zei…
Wat een schattige babykaart! Bedankt voor het meedoen met DCL.
Groetjes Ellen

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils