Fototutorial voor Pronty Crafts met de Christmascollectie

 Vandaag mag ik weer een fototutorial plaatsen op de FB-pagina van Pronty Crafts and Friends.

Vorige week kwam er een nieuwe collectie Christmas uit,
natuurlijk heb ik hier iets mee gemaakt.
Het is een heel eenvoudige techniek,
je zag het vast al eens, 
echt zo leuk om te doen, 
en je hebt in één keer twee achtergrondjes met één stencil.
Als dat niet handig is !



Om te beginnen plak ik mijn  A5-vel aquarelpapier met het stencil er bovenop
vast met tape op mijn kraftsheet.
Strooi wat poedertjes over het stencil.
Ik gebruikte Nuance van Magenta en Shimmer Powder van Nuvo.



Daarna bespuit je dit met water.



Als je het stencil voorzichtjes verwijdert is dit het resultaat.
Ik laat het gewoonlijk drogen aan de lucht.


Het stencil zelf leg ik daarna met de 'verf'kant op een nieuw vel aquarelpapier,
je maakt zo van je stencil een stempel...




Ondertussen maakte ik een paar hertjes los uit het chipboard,
en legde die in een kartonnen doos
om te bespuiten met verschillende kleuren  Tim Holtz Distress Mica Spray...
Dat vind ik altijd zo leuk, 
je kan nooit voorspellen wat het resultaat zal zijn...



Daarna laten drogen,
je kan ze dan evt. nog wat bijkleuren met een blendingtooltje,
tot ze helemaal naar wens zijn.



Daarna stanste ik een label uit beide A5'jes,
hierop plakte ik een hertje met Dutchdoobadoolijm
Links een label met een tekststempel, gewoon op wit gestempeld,
rechts goudembossing op zwart cardstock.
Romdom nog een veegje met groene inkt, wat touwtje erin
en je hebt 2 leuke labels voor aan een kerstcadeautje...
Met de rest van het papier maakte ik nog kerstkaartjes.
Die komen hier binnenkort nog wel voorbij.



Gebruikte materialen van Pronty Crafts:
Pronty Christmas Tree Stencil A5 470.806.075
Pronty Christmas Chipboard A5 492.001.060
Andere: label MFT Nuvo Shimmer Powder Nuance van Magenta Distress Mica Spray Dutchdoobadoolijm

Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:

SUper Stamptastisch !   

Reacties

Nancy zei…
Hey Nancy,
Wat een toffe labels maakte je!
Fijn dat je er een tutorial van maakte.
Ik reageerde ook nog even op jouw kerstkaart van vorige donderdag.
Liefs,
Nancy

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2020/18 - Nieuwe Challenge

Kadoosjes met Pronty Stencils