Enjoy the little things

 Vandaag een tutorial hoe je deze funfoldkaart kan maken. Ik maakte deze kaart voor de Facebookpagina van Pronty Crafts and Friends.

Ik gebruikte het mooie dessinpapier van de Pronty Sympathycollectie (471.201.006). De chipboardquote is er natuurlijk ook eentje van Pronty Crafts (492.010.021).

Snijd een stuk cardstock van 20 bij 20 cm.
Ril rondom op 5 cm van de rand.


Ril ook op 10 cm van de randen (zo krijg je een vertikale en horizontale middellijn).

Ril nu ook schuine lijnen zoals aangegeven op de tekening. In het midden krijg je een ruit/vierkant.


Vouw de buitenste rand bovenaan en onderaan naar onder (cfr. schema).


Maak de vouwen mooi scherp met een vouwbeen.


Vouw het papier voorzichtig langs de rillijnen van het middelste vierkant.  


Hier met alle vouwen in de kaart.


Het in model vouwen is een beetje een dingetje, maar als je dit voorzichtig doet lukt dat best wel.  Neem het omgevouwen hoekdeel en beweeg dit naar rechts. Neem er ook de volgende hoek (en) bij.  Je zal merken, plots valt het geheel mooi in mekaar.
Op You Tube vind je verschillende filmpjes (Twist and fold card / Twist and turn card).


Vouw het geheel nog eens open en dicht en het gaat als vanzelf ;-)


Nu kan het decoreren beginnen.  
Snij hiervoor 14 vierkantjes dessinpapier van 4,5 bij 4,5 cm in verschillende kleuren. 
Twee vierkantjes snij je diagonaal door.
Voor het middelste vierkant heb je een stukje dessinpapier nodig van 6,5 bij 6,5 cm.
Ik gebruikte hier 4 soorten dessinpapier.


Beplak naar eigen keuze. 
Ik gebruikte voor de hoeken en het middelste vierkant stukjes uit hetzelfde papiervel.


Ik hou van mooie quotes, en gebruikte hier een chipboardquote (492.010.21) als blikvanger.  Ik kleurde de quote met een zwarte alcoholmarker.


De binnenkant van mijn kaart,
op de lichtere vlakken kan ik nog een tekst/wens stempelen of schrijven.




Om de kaart mooi dicht te houden maakte ik er een band om heen.
Ik sneed hiervoor een stuk zwart cardstock van 24 cm bij 3 cm.
Rillen op 6 cm, 6,3 cm, 16,5 cm en 16,8 cm. 
Dichtvouwen en plakken. 
Over de plakstrook plakte ik een strookje dessinpapier van 9,7 bij 2,5 cm.
Ik knipte een vlinder uit het papier en kleurde die in met glitterstiften
en plakte die op de kaartband.


Leuk dat je weer op blogbezoek kwam,
lief als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Nam je  al een kijkje op mijn Stampin' Upblog?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch !

Reacties

Schitterend patroon en wat een prachtige kleuren en heel mooi met de vlinder erbij.
Angélique zei…
Wat een gaaf model, je hebt er een mooie kaart van gemaakt.
Dank je voor de duidelijke uitleg.
wat een mooi kaartje met het leuke patroon, wat een werk al die vakjes met het verschillende dp en de leuke details
groetjes ellen
carla zei…
Een mooie kaart waar leuk dessin papier in verwerkt is.
Tof gemaakt.
Groetjes,
Carla
Daphne zei…
Wauw!!
Wat leukkkkk is dit.
Ik maakte ooit zo'n basis, maar het zat niet mooi recht en ik wist ook niet hoe ik het kon decoreren.
Ik ga met deze tutorial zeker eens deze kaart maken, dank je wel voor de duidelijke uitleg!
Scraptastisch zei…
Wouw super Nancy en wat een goeie uitleg met al je foto's! Heel mooi uitgewerkt je kaartje!!!
xx Gerie
!neke zei…
Heel gaaf !!!!
Groeten Ineke
Marfien zei…
Een prachtig kaartje met een hele goede uitleg, dank je wel
Ok nog hartelijk dank voor de mooie verjaardagskaart
Sarah zei…
Tof! Wat een vouwen zeg, maar het effect is wel ontzettend leuk! Je hebt veel stappen van het proces getoond. Je hebt er je werk van gemaakt en ik denk dat er nog zulke modellen gaan passeren. X

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils