Rainbowdays

 Wie de Facebookpagina van Pronty volgt zag dat er momenteel een leuk project loopt:
#rainbowdays2023

Wat achtergrondinfo:
De Britse psycholoog Cliff Arnall bedacht in 2005 via een verantwoorde formule de Blue Monday, of deprimaandag...
Deze maandag zou volgens hem de dag zijn waarop mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen.  Het uitvoeren van goede voornemens is dan inmiddels al mislukt.  De vakanties zijn  nog ver weg, de dagen zijn nog donker enz.
Dit jaar viel Blue Monday op 17 januari.

Het designteam van Pronty heeft besloten om juist die blauwe maandag te veranderen in een positieve dag.  Vanaf maandag 17 januari maakt het Pronty Team er bij Pronty Crafts and Friends er 8 dagen lang een kleurrijk feestje van. Elke dag vind je er een uitwerking waarbij één van de kleuren van de regenboog het uitgangspunt is. We tonen stap voor stap hoe onze creaties gemaakt zijn.

Zin om mee te doen en aan de slag te gaan met de regenbloogkleuren? Alle informatie vind je bij Pronty Crafts and Friends op FB. Je moet geen materialen van Pronty gebruiken, maar het is natuurlijk wel leuk als je spulletjes van Pronty hebt om daarmee aan de slag te gaan.
Enne... je kan de complete Under Constructioncollectie van Pronty Crafts winnen.

Genoeg verteld nu,
dit is mijn stap voor stap voor vandaag,
ik koos als Vlaamse in het team voor... oranje...  😉


Hoe maakte ik dit ?


Verdeel je acrylverf over een A5-vel aquarelpapier.


Wrijf de verf met een (oud) bankpasje over je vel papier,
ik werk zowel horizontaal als vertikaal.


Bij deze techniek (ooit gezien op FB bij Hermien Henriette)
zorg ik altijd voor een extra vel papier,
waarop ik de verf die aan het bankpasje blijft 'plakken' dan uitwrijf.
De kleuren zijn hier dan wat meer gemengd, 
maar ook dit is een mooie achtergrond voor een ander project.


Als het papier droog is, stempel je een aantal achtergrondstempels in een donkere kleur.
(grungestempels van Studio Light)


Neem een mask/stencil,
hier: 470.803.092, Flower Background A4 van Pronty.


Breng her en der met een sponsje gesso aan doorheen het stencil.


Meng acrylverf wat aan met water en wrijf hier je chipboardfiguurtjes door.
Laat drogen.
Ik heb op de gedroogde vlinders ook nog een afdrukje gemaakt met een grungestempel,
voor wat kleurcontrast.
492.001.037 Butterflies A5 van Pronty


Stempel de Foamstempel Dandelions (494.001.035) met Versafine Clear,
ik heb ook nog wat kleine stempeltjes aangebracht met rood en lichtbruin over de achtergrond heen.
494.001.035 Foamstamp Dandelions - Pronty Sympathycollectie.


Plak de vlinders op,
zoek een leuke tekststicker of quote en plak die ook op.
Hier:
491.100.022 Textsticker A5 - Sympathycollectie van Pronty


Mat je kaart of AJ-pagina op zwart.

Je merkt het, helemaal niet moeilijk
en superleuk om eens te doen!

Op mijn Stampin'Upblog vind je vandaag (toevallig) ook een kaartje met oranje...


Crealieve groetjes
Nancy


Reacties

Eri zei…
Wow, wat mooi! En leuk dat je het stap voor stap laat zien hoe je het gemaakt hebt!
Groetjes, Eri
Prachtige kaart met uitleg.
Freubelmina zei…
Mooi om te zien hoe je prachtige kaartje tot stand kwam Nancy xx
GerJanne zei…
Hoi Nancy, eigenlijk is blue monday gelanceerd als marketingstunt....maar dat maakt natuurlijk niet uit voor dit mooie project. Mooi hoe je stap voor stap laat zien hoe je het gedaan hebt. Prachtige warme kleur en het resultaat is super!
Gina zei…
Wauw, knap gedaan en hoe handig met die uitleg erbij ! Ik heb net enkele kleuren acrylverf gekocht met het idee een abstract schilderij eens zelf te maken. Had hier tutorials van gezien en wil me daar ook eens aan wagen. Maar dit lijkt me ook wel een leuk idee! Enne, als het schilderij(tje) ooit af geraakt, zal ik het ook wel op mijn blog zetten (als ik durf 🤣 ) Groetjes, en fijn weekend! Gina
Sarah zei…
Weeral prachtig en zo tof om je stappen te zien, dan krijg ik direct zin om ook aan de slag te gaan. Goed bezig! 😘

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils