Be a rainbow in someone elses sky

 Wat is die Rainbow & Cactuscollectie van Pronty Crafts toch leuk om mee te spelen!
Ik haalde  onlangs nog eens de Gelatos van Faber Castell uit de kast om er een kaartje mee te maken.

Ik maakte wat stap-voor-stapfoto's voor jullie.


Gebruikte materialen van de Pronty Rainbow collectie:
470.802.100 – Pronty Mask Stencil A5 Rainbow & Cactus
472.700.013 - Pronty Rainbow Embellishments
492.001.033 – Pronty Chipboard Labels A5
492.001.034 – Pronty Chipboard Objects A5 Rainbow & Cactus

Om met de Gelatos (Faber Castell) te werken smeer ik eerst mijn basispapier in met gesso,
hoeft niet netjes, dit zorgt voor wat structuur.


Ik sneed vierkant stuk papier,
kleurde met de gelatos allemaal strepen in de regenboogkleuren.
 Daarna heb ik alles wat nat gespoten en de kleuren met de vingers uitgewreven, streep per streep.


Daarna heb ik het Pronty regenboogmask op het papier gelegd,
 met een billendoekje (niet te nat!)
 heb ik doorheen de uitsparingen van het mask de kleur weer weggewreven 



Dan natuurlijk nog hetzelfde met het onderste deel van het regenboogpapier.

Op een paar plaatsen heb ik doorheen het stencil met een spatel
een paar regenbogen 'gevuld' met Nuvo Glimmer Paste.



Ondertussen heb ik 2 chipboardfiguurtjes bespoten met sprays
(vooraf waren die al bewerkt met gesso, hiervan vergat ik een foto te nemen...).

De chipboardfiguurtjes verwerkte ik op de kaart,
het tekstembellishment plakte ik verhoogd op.

De randjes heb ik bewerkt met de paarse gelatos,
gemat op wit en zwart en ik heb nog een paar sequins opgeplakt.

Leuk dat je weer op blogbezoek kam,
lief als je een berichtje achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy


Reacties

Freubelmina zei…
Het is een kunstwerkje Nancy xx
Angélique zei…
Wat een vrolijke kaart met duidelijke uitleg, super!
Angelique zei…
Daar zit aardig wat werk in, leuk dat je ons het liet zien hoe je te werk ging. Lekker fleurig en een mooie tekst. Leuke toepasselijke verjaardagskaart voor Rhyno, dat zal dan zeker herinneringen oproepen.
lieve groetjes Angelique
Je@net zei…
Gaaf effect en een super leuk achtergrondje heb je op deze manier gemaakt, Nancy!
GerJanne zei…
Prachtig Nancy! Wat een mooie kleuren zijn het en zo leuk dat stencil en de mooie tekst!

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils