I need vitamin Sea

 Nadat ik een tijdje geleden bij Hobbyvision de Floral Collectie van Pronty gewonnen had,
en hiermee een paar creaties gemaakt had,
kreeg ik van Pronty de vraag of ik een tijdje gastdesigner wou zijn voor Pronty. 
Wat een leuke kans!
Vandaag ben ik er met een eerste projectje met de nieuwe Sea Life collectie.


Gebruikte materialen uit de Pronty Seacollectie:
- Pronty Mask Waves : 470.803.095
- Pronty Grey Chipboard Sea Objects : 492.001.028
- Pronty Seatexts : 491.100.019
Andere materialen:
Watercolorverf van Elisabeth Craft Design
canvaspapier
Gesso, lijm: DDBD
visnet en schelpjes

Ik maakte er een stap voor stap van...

Ik heb gesso aangebracht op canvaspapier doorheen het Pronty Waves-stencil (470.803.095). 
Niet helemaal netjes egaal, maar dat vond ik voor wat ik wou doen ook niet belangrijk.

Stencil afgenomen en daarna het papier met de gesso laten drogen, gewoon aan de lucht.

Ik heb de figuurtjes uitgedrukt uit het -chipboardvel Pronty Sea Objects (492.001.028)
en die ook allemaal bewerkt met gesso,
bij het beschilderen nadien zullen de kleuren mooier blijven
dan wanneer je op het chipboard begint te kleuren.

Dan ben ik met waterverf de golven van de zee beginnen inkleuren.
Eerst in één kleur blauw. 
Je merkt dat de gesso-golven lichter zijn van kleur dan de golven ertussen,
de gesso werkt als resist.

Daarna ben ik nog wat beginnen spelen met donkerder blauw, groentinten, …
Als je de zee bekijkt is die toch ook nooit helemaal hetzelfde blauw …

Daarna heb ik het canvaspapier vastgemaakt in een borduurring. 
Deze is 15 cm Ø, een grotere was vast nog leuker geweest,
 maar ik was net terug uit vakantie en wou al snel aan de slag met deze collectie…

Dan ben ik mijn visjes, het koraal en de waterplanten beginnen kleuren,
ook hiervoor heb ik waterverf gebruikt.

Daarna begon het samenstellen van mijn onderwatertafereeltje. 
Ik heb alle chipboardfiguren vastgeplakt met de DDBD-lijm.


Onderaan heb ik een stukje visnet vastgelijmd, en daarop wat schelpjes verwerkt.


Een leuke quote mocht natuurlijk niet ontbreken. 
Op het velletje Pronty Seatext (491.100.019) staan zoveel toffe teksten!
Ik kleurde een restje canvaspapier met rode waterverf en plakte de quote daar op. 
  Om het ‘niveauverschil’ te overbruggen plakte ik kleine stukjes canvaspapier rechtsonder de quote,
tot het ongeveer even hoog kwam als de schelpjes.
Met een zwarte fineliner gaf ik de vissen oogjes,
op het koraal hier en daar een streepje wit.


En zo had ik mijn onderwatertafereeltje in mijn borduurring…       

Fijn dat je weer op blogbezoek kwam,
lief als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!


Crealieve groetjes
Nancy

Reacties

Je@net zei…
Wat een gaaf effect geeft dat, Nancy. En ook een pracht van een kaart ermee gemaakt!
Zo dat is leuk GD zijn, je maakte een super mooie creatie met de Floral Collectie van Pronty.
Angélique zei…
Je hebt een heel gave creatie gemaakt, Pronty zal blij zijn dat ze jou gevraagd hebben.
Margreet zei…
Proficiat met je nieuwe GD job. Wat een schitterende creatie heb je gemaakt (zag hem al op FB voorbij komen). Duidelijke fototutorial!
xxx Margreet
Wauw kom jij even binnen met deze mooie creatie Nancy. Op het lijf geschreven omdat je zo dol bent op de zee/strand. Mooi zoals je alles gebruikt hebt en ook uitlegt waarom je sommige dingen gedaan hebt. Ik zou hem een mooi plaatsje geven en héél lang van genieten.
Lieve groetjes Miranda
Wies zei…
Wat leuk dat je een tijdje gastdesigner mag zijn bij Pronty. Het is een hele mooie onderwater scène geworden. Leuk afgewerkt met de schelpjes langs de onderrand. En bedankt voor de tutorial.
Groetjes, Wies
Nicolette zei…
Een mooie kaart. Wat leuk dat je gevraagd bent voor gastdesigner. Succes!
Groetjes Nicolette
GerJanne zei…
Sjonge wat heb je dat geweldig mooi gedaan! EN die beschrijving is ook super! Het is een prachtig onderwatertafereel geworden.
Sarah zei…
Dit is prachtig! Hangt het al aan je muur, want dit verdient een ereplekje! Bedankt om de stappen te delen en hier heb je veel plezier aan beleeft. X
Caroline zei…
Wow, wat leuk om te zien op de foto's hoe je het hebt gemaakt. Het resultaat is zo leuk! En wat leuk dat je een poosje GD mag zijn.
Groetjes Caroline
Trijntje zei…
Het is een prachtige kaart Nancy. Superleuk effect met de dit mooie stencil. Leuke kleuren. Een heel mooi vrolijk zee tafereeltje. Knap gemaakt. Leuk dat je een tijdje gastdesigner bij pronte mag zijn. Groeten Trijntje
Ellen zei…
Een lust voor het oog hoor Nancy…supermooi gedaan!
Gaaf dat je gastdesigner mag zijn…altijd leuk!
Groetjes Ellen

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils