Workshop alcoholinkt

Vrijdag vertelde ik een collega dat ik zaterdag naar een workshop alcohol ging, klonk leuk vond ze, dan toch maar wat verduidelijkt dat het over alcoholinkt ging...

We gingen op weekend bij mijn schoonzusje in Baarschot (Hilvarenbeek), Johan en zijn zus waren volop plannen aan het maken om te gaan geocachen, overdag en ook een nachtcache.  Teveel voor mij, ik ga wel eens graag wandelen maar niet de afstanden die zij doen.  "Ok, neem dan je knutselspulletjes mee hé ", was hun advies.  Tot ik op FB plots een berichtje voorbij zag komen dat er voor de workshop met alcoholinkten van Jolanda de Ronde bij ScrapHeap nog plaatsjes vrij waren...

In de voormiddag info en allerlei techniekjes en producten uitproberen (activator, blending solution, liftinkt, met stencils, met gelliplate...). 
In de namiddag kon je dan je dan werken aan je pagina's voor je Art Journal of een basis maken voor kaarten.  Ik maakte een kaart die je hier vrijdag zal zien.  Dan nog een basis voor een kaartje, had het enkel nog bij te snijden en op een witte basiskaart te plakken.


De cirkel linksboven is gemaakt met Nuvo Glimmerpaste
en één van  de nieuwe Prontimasks van Jolanda.
Leuk effect zo. 
Het witte meisje is gestempeld op tissuepapier,
wit geschilderd aan de achterkant en dan opgeplakt.

Hieronder een afgewerkt kaartje en eentje in wording:

 
En nog wat basissen waar ik later nog mee aan de slag kan:

 

 Wat was dat weer leuk om te doen!

Leuk dat je weer langskwam,
lief als je een berichtje achterlaat,
ik lees die altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

Reacties

Margreet zei…
Wat een leuk resultaat, Nancy.
Ik kreeg jammer genoeg bezoek, anders was ik er ook bij geweest.
Superbedankt voor je mooie kaart voor mijn verjaardag!
Fijne week.
xxx Margreet
Mariken zei…
Hartstikke leuk! De kleuren zijn zo mooi, ik ben er weg van!
Daphne zei…
Dat ziet er leuk uit zeg, die achtergrondjes waar je nog kaarten mee kan gaan maken.
Mooie kleurtjes zitten erbij.
Ga je vast gauw mee aan de slag.
Je kaart, die al af is, is heel erg leuk.
Goeie tekst, past goed bij je weekend, want dat had je maar mooi even voor jezelf geregeld!!
Marfien zei…
Jij hebt echt een tof weekend achter de rug, gaaf kaartje en prachtige basissen. Ben benieuwd wat je daarvan gaat maken
Marijke zei…
Dat is een mooie achtergrond en die pasta is ook erg mooi! Je hebt je goed vermaakt zo te zien! Super mooie achtergrondjes allemaal! Ik ben el van de felle kleurtjes! Groetjes Marijke.
Ans Gilbert zei…
Je hebt je weer lekker uitgeleefd, mooie achtergrondjes heb je gemaakt en ook de kaarten die je gemaakt hebt zijn top,
Ansx
Je@net zei…
Goed idee om je dag zo te besteden. En wat ziet het er allemaal leuk uit!
Judith zei…
Ziet er geweldig uit, moet daar ook nog eens een workshop mee doen heb er nog niet mee gewerkt.
Groetjes van Judith
Trudy zei…
Wat een leuke workshop en het resultaat is erg mooi geworden!
groetjes Trudy
Larissa zei…
Was heel leuk om je daar te ontmoeten.
Wat was het een leuke workshop he? Echt van genoten.
Je hebt echt hele mooie kaartjes gemaakt, en nog wat achtergrondjes waarvan nog heel wat moois gemaakt kan worden.
karin zei…
Leuke achtergrondjes Nancy. Altijd leuk om je creativiteit daarin kwijt te kunnen.
groetjes,
Karin
Wat een leuke kaartjes met alcohol inkt , ligt bij mij ook al te lang stil, zie er hier en daar dat ze er mee werken , wie weet ga ik daar ook nog mee aan de slag.
groetjes Marjan.
Scraptastisch zei…
Heerlijk om je zo te kunnen uitleven Nancy en weer tips en trucs te leren! Te stempelen op tissue papier geeft een prachtig effect en van die achtergrondjes komen vast weer kaartjes!
xx Gerie
Margreet zei…
Lijkt me een superleuk idee als je me waarschuwt als je hier in de buurt komt workshoppen. Gezellig!
xxx Margreet
Gerlinde zei…
Wat een prachtige achtergronden heb je gemaakt!!
Groetjes,
Gerlinde
Monique zei…
Leuk om te doen hè, dat werken met alcohol ;-))
Je kaart is prachtig en die achtergrondjes beloven nog meer mooie kaarten!
Lieve groetjes, Monique
Eri zei…
Wat ziet dat er nu allemaal al leuk uit, ik ben benieuwd watje van die leuke basissen gaat maken. Je hebt er in ieder geval een leuke dag van gemaakt!
Groetjes, Eri
Hetty P. zei…
Wat zien je kaartjes en achtergronden er mooi uit.
Het was vast weer een hele leuke workshop.
Groetjes Hetty
Leuke kaart met de alcohol achtergrond. Als je het zo schrijft, zou je zo maar iets verkeerds gaan denken, hihi...
groetjes, Caroline
!neke zei…
Goed bezig geweest Nancy !!!
Ziet er gaaf uit , ben benieuwd naar de volgende kaarten !!
Rina zei…
wat leuk om op deze manier zelf je papier te maken. Ik kan nog veel bijleren.
Groetjes Rina
Wies zei…
Wat leuk zo'n workshop alcoholinkt. Mooie, verschillende achtergrondjes heb je gemaakt en leuke kaarten. Ben benieuwd wat je met de andere achtergrondjes gaat maken.
Groetjes, Wies
Hermien zei…
Nou dat ziet er prachtig uit Nancy je hebt je tijd weer goed besteed. En nog enkele mooie achtergrondjes waar je mee aan de slag kan.

Groetjes Hermien
Angelique zei…
Haha, die collega zal gedacht hebben dat je een gezellige dag voor de boeg had. Leuk dat je zo hebt genoten van de workshop en met een gaaf resultaat. Zeker het 1e kaartje dat af is is erg mooi.
Wat een schattig babykaartje voor de opa en oma van Theo, idd lief het ruitjespapier.
lieve groetjes Angelique
Lisa Lynn zei…
Nancy wonderful background for your gorgeous card.
Gina zei…
Wauw ! Wat een kunstwerkjes ! Groetjes, Gina

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils