Foto tutorial voor Pronty Crafts and Friends

Vandaag mag ik weer een fototutorial delen op de FB-pagina van Pronty Crafts and Friends
en die deel ik natuurlijk met veel plezier op mijn blog.

Onlangs verscheen een nieuwe collectie bij Pronty Crafts,
Nostalgia, 'oudjes' uitgezocht door Ellen
en nu heruitgebracht.
Ik gebruikte een aantal stencils en de nieuwe rubberstempel uit deze collectie om 2 kaartjes te maken.




Deze keer gebruikte ik nog eens mijn Panpastel, 
dat was al een tijdje geleden en die zijn zo leuk om mee te spelen
om achtergrondjes te maken.
Eerst maakte ik een lichte achtergrond met blauw en groen.


Doorheen het stencil Paisley 470.806.061 bracht ik ook blauw en groen aan
wat voor een toffe maar subtiele achtergrond zorgt.


De blauwe bloem maakte ik met het mask stencil Flowers A5 (470.806.063),
ook met panpastel.
(PS vergeet niet om tussendoor telkens je laagjes te fixeren)


Ik heb de kaart wat bijgesneden, gemat op blauw en wit, wat plakparels
en natuurlijk een mooie quote (A5 Floral Text 491.100.018).


Voor mijn tweede kaartje bracht ik roze en lichtblauwe panpastel aan op mijn papier.



Ook hierop ben ik kleur gaan opbrengen met panpastel en masks,
deze keer meer opvallend dan op mijn vorige kaart.
Dit leuke stencil is Ornament Flowers 15 x 15 cm (470.806.056).


Ik gebruikte ook het mask stencil Herringbone A5  (470.806.057)



En als laatste nog heel lichtjes het A4 Stencil Dots (470.806.054).


En dan vergat ik foto's te nemen...
Ik stempelde nog wat met de nieuwe rubberstempel Baroque (497.003.011)
en de rubberstempel Text Fantasy (
497.003.009).
Het geheel heb ik dan gemat op zwart en blauw.
Bij de collectie hoort ook een uitdrukvel  Embellishments A4Thread (472.700.021).
Ik knipte Ă©Ă©n labeltje bij tot een smal label en bestempelde het met de rubberstempel Baroque.
Ik kleefde een sticker Classic Woman (
491.101.001)op wit papier en knipte de vorm uit.
Dit plakte ik op een uitgeknipte regenboog (Papier Rainbow & Cactus 
471.201.005)
en wat restpapiertjes Black & White (
471.201.009).
Op deze kaart natuurlijk ook een quote, deze komt uit het vel Under Construction (491.100.020).



Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy


PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:
SUper Stamptastisch !  

Je vindt er vandaag het verjaardagskaartje dat ik voor mijn vader maakte.

Reacties

Margreet zei…
Gave fototutorial, Nancy. Zal ook mijn Pan Pastels weer eens van stal gaan halen. Ik vind dat Herringbone stencil tof! Je uiteindelijke kaarten zijn prachtig geworden.
xxx Margreet

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/29

Kadoosjes met Pronty Stencils