Foto-tutorial voor Pronty Crafts

Vandaag ben ik er weer op de Facebookpagina van Pronty Crafts and Friends met een foto-tutorial.

Ik deel die ook graag met jullie !



Ik startte met een A5 vel Paint On-papier
en sponste hierop vlekken met verschillende kleuren Distress Oxide.


Doorheen het stencil Seamles Flower Background 
bracht ik met een siliconen spatel transparante structuurpasta aan van Dutch Doobadoo.


Verwijder het stencil (spoel snel af) en laat de structuurpasta drogen.


Breng met een spons of blendingtool zwarte distressinkt aan. 


Je merkt dat de transparante pasta mooi doorschijnend blijft.


Ik vond dit echter wat te 'clean',
en bracht er nog een laagje over met donkerbruine versafine clair inkt.
  
Zo kreeg ik een beetje een vintagelook, en dat was mijn bedoeling.
De A5 sneed ik in 2 stukken voor 2 kaartjes.


Het chipboard hek 492.001.027 bewerkte ik met wax, eerst helemaal in Ă©Ă©n kleurtje.


Daarna gebruikte ik diverse kleuren wax tot het hek helemaal naar mijn zin was.


Het eerste kaartje  is een verhuiskaartje.
Het hek plakte ik op met Dutch Doobadoolijm.
Ik plakte ook een tekststicker op
en matte het geheel op zwart en plakte alles daarna op een donkerblauwe basiskaart,
de randjes zijn wat bijgewerkt met goudkleurige wax.
Ik plakte er ook nog een sleutel uit de Under Construction-serie op 
(ik vergat hiervan een foto te nemen, 
het eindresultaat zie je op de laatste foto).


Voor mijn tweede kaartje matte ik de tekststicker op gekleurd papier,
de kaart is gemat op gekleurd papier en dan op een witte kaart geplakt.


Hier zie je beide afgewerkte kaarten samen.

De gebruikte materialen:
Chirpboard Fences A4 : 492.001.027
Stencil Seamless Flower Background : 470.803.093
Stickers A5 Quotes black: 491.100.011
Chipboard Keys A5 : 492.001.030

Leuk dat je weer op blogbezoek kwam,
lief als je een berichtje achterlaat,
ik lees de reacties altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

Reacties

Ziet er echt leuk, maar ik vrees dat dag geklieder niets voor mij is.
Claudia

Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
http://creativesketchygirls.blogspot.be
http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
https://girlzmakesguyzcards.blogspot.com/
Je@net zei…
Super mooie kaarten, Nancy!
Daphne zei…
Héél erg mooi🥰
Ellen zei…
Prachtig gedaan Nancy en thanks voor de uitleg, top!
Groetjes Ellen
Scraptastisch zei…
Wouw wat een mooie kaartjes Nancy! Je video zal vast ook een mooie uitleg zijn maar heb geen fb, dus ben ik heel blij met je uitleg op je blog! transparante pasta kon ik nog niet wat een tof effect geeft dit!
x Gerie
Wauw Nancy dat heb je heel mooi gemaakt en heel duidelijk uitgelegd. Prachtige kleuren heb je gecombineerd.
Lieve groetjes Miranda
GerJanne zei…
Prachtig Nancy! Er staat alweer wat op mijn verlanglijstje voor de beurs! Transparante pasta! Zo blijven we bezig, maar elke keer weer zo leuk om wat nieuws te proberen!
Hetty P. zei…
Wat een mooie kaarten heb je gemaakt.
Ze zijn zo mooi van kleur geworden.
Fijne dag,
Hetty

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils