Martina's kleurenkaartenteam: # 2020/05 : lichtblauw en bruin

Op de laatste woensdag van de maand verzamelt Martina traditiegetrouw een heel team om met 2 kleuren, evt. aangevuld met wit en/of zwart, één of meerdere kaartjes te maken.
Ik koos vorige maand als  nieuwe kleur bij het feloranje van Caroline voor lichtblauw.  Bij het lichtblauw koos Diny deze maand bruin.  Een heel mooie kleurencombinatie vind ik.



Ik weet dat ik dessinpapier heb in deze mooie kleurencombi, maar ik zit volop in een verhuis, ik ruil immers mijn hobbykamer met de kantoorruimte van mijn man, en alles ligt nu op stapeltjes te wachten tot ik vrijdag mijn 'nieuwe' tafel krijg (een tweedehands bureau) en dan pas kan ik verder kijken  hoe ik alles kan organiseren en hoop ik binnenkort weer makkelijker te kunnen werken.  Mijn oude werktafel is naar het containerpark, en zonder tafel niet echt handig werken natuurlijk.  Een kaartje maken moet nu beneden  maar dan heb ik constant iets nodig dat natuurlijk nog boven ligt, en daar kan ik er niet altijd even makkelijk aan...  Zo ook het dessinpapier in lichtblauw en bruin...  dan maar geen scrapkaartje...

Mijn embossingfolders stonden wel in handbereik, en onlangs zag ik een FB-live met allerlei technieken daarmee, dus...


Ik beïnkte de folder, probeerde het zoals in het filmpje met beide kanten, het geeft een heel ander effect, maar ik had hiervoor niet de ideale folder genomen want de tekst stond zo natuurlijk in spiegelbeeld...  Maar zo zie je toch eens het verschil...
Waarom deze folder?  Ik droom al een paar jaar van een citytrip naar Parijs, dat deden we vroeger om de zoveel jaar, maar de laatste jaren kwam het er nooit meer van.  Toen ik mijn folders aan het rangschikken was per thema (goed bezig he) kwam ik deze tegen, de keuze voor het KKT was snel gemaakt.


Gebruikte materialen:
Cardstock blauw: Pool Party SU
Cardstock bruin: Craft Sensations
Embossingfolder Paris: Couture Creations C0723700
Inkt: Chocolate Chip: SU
Happy Bday Moustache: Noor Design 6002/1317

Benieuwd naar alle andere blauw/bruine creaties van Martina's Kleurenkaartenteam?
Je kan bij iedereen op bezoek,
deze blogronde is volledig veilig,
alle adressen vind je hier.

Ik ga zeker ook bij iedereen op bezoek, maar kan niet beloven dat dit vandaag zal lukken, straks verhuist oma (mijn schoonma) naar het woonzorgcentrum.  Het was niet echt veilig meer voor haar alleen thuis, ondanks alle zorgen de dag door, maar opnames konden niet owv de coronamaatregelen.  
Vrijdagavond kregen we een telefoontje dat er deze week misschien een opname kon, dus mocht ik maandag met haar naar het ziekenhuis voor een coronatest, gisteren goed nieuws, negatief, dus mag ze vandaag al verhuizen.  Deze voormiddag is de opname en bespreking met de verpleegkundige.
Deze namiddag terug naar daar voor alle administratieve zaken.  En dan volgt nog een tijdje quarantaine, da's minder leuk voor haar, maar wij kunnen nu wel gerust zijn, er is altijd iemand in de buurt.  We kunnen wel aan het raam gaan babbelen, ze zal op het gelijkvloers wonen,  positief toch...

Dankjewel voor je blogbezoekje,
superlief als je een reactie achterlaat,
ik lees die altijd met veel plezier!
Tot morgen voor de nieuwe challenge bij 52 Weeks to Christmas.
Kom je ook kijken welke challenge Annemarie en Merit bedacht hebben?


Creatieve groetjes
Nancy


Challenges en zo
Mijn Hobbyhonk: # 22 - Geen dessinpapier

Reacties

Mooie kaartjes zijn het geworden.
Succes vandaag groetjes, Anita
Freubelmina zei…
Prachtig kaartje met het thema Parijs Nancy.
Succes met de verhuizing en fijn dat de test goed was, weet je dat ook meteen.
Fijne dag en lieve groetjes xx
Femminde zei…
Wat een mooie kaartjes !! En ja jammer van de spiegelbeeld tekst. Maar wel een gaaf effect zo . En ja dromen van ooit naar Parijs gaan.
Succes met de verhuizing van je schoonmoeder. Pittig in deze tijd.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde
Je@net zei…
Wat een leuke kaart is dit, Nancy.
En sterkte met het verhuizen!
Chantal zei…
Een prachtige kaart.
Groetjes, Chantal S
Dit vind ik ook een mooie kleurencombinatie Nancy en je hebt een leuke kaart gemaakt. Mooi effect geeft die techniek van beïnkten. Succes met beide verhuizingen hihi, je hebt het maar druk.
Lieve groetjes Miranda
Jantine zei…
Prachtige kaart, goed opgelost zonder dessinpapier. En zo'n verhuizing van een kamer kan al veel behelzen.
Sterkte met de verhuizing van je schoonmoeder, fijn dat ze terecht kan.
Groetjes
Jantine
karin zei…
Die is goed gelukt Nancy. Ik heb dat ook eens gedaan met inkt op een embossingfolder, maar kreeg de inkt erna niet meer af.
Parijs, ja dat zouden we ook graag nog eens doen. Geboekt en toen begonnen de gele hesjes te demonstreren, maar geannuleerd.
groetjes,
Karin
Wat een leuke kaartjes heb je in de chaos nog weten te creëren Nancy! Dat je dan toch nog zo een techniek uitprobeert vind ik knap. Zeker goed bezig jij!
Succes met de verhuizing van je schoonmoeder, het is toch best spannend voor haar denk ik, zeker nu ze even geen bezoek mag ontvangen in haar nieuwe woning.
Sarah zei…
Ha Nancy, druk in de weer hoor ik. Of lees ik. 😉 Mooi het verhaal bij je kaarten. Hopelijk is je nieuwe hobbyruimte snel geïnstalleerd, wat ga je dan genieten! Want nu kunnen jullie ook niet naar Nederland, toch? Gaat het met school en je werk? België maakt er toch een soepje van bij de versoepeling van het exitplan.
Ik zou blij zijn dat we nog eens gewoon ' mogen ' afspreken.
De verhuis van je schoonma gaat ook veel energie van jullie vragen. Hou het gezond. X
Irene zei…
Goed nieuws voor schoonmamma en jullie Nancy, dit gaat na enige gewenning de broodnodige rust geven en dat is zo belangrijk!!!
SUPER KAART!!! Misschien dat de Parijstrip er nu van gaat komen als het C-virus de wereld uit is en het weer veilig is. Wij hebben onze Sylvia na haar eindexamen op 1 week Parijs getrakterd - de vierdaagse gelopen en naar een Lido-show (zo gaaaaf!!)en naar een klein cabaret op Montmartre. Ook nog naar Versailles, een lichtjaar geleden maar nog steeds sweet memories!!
Sterkte met alles, liefs xxIrene
Rosina zei…
Weer een super gaaf kaartje Nancy, leuk om deze techniek eens uit te proberen, en het resultaat mag er zijn hoor...goed gelukt in deze KKT kleurtjes
Sterkte met de verhuis van je schoonma..zal misschien meer rust geven voor jullie...maar zij zal vast wel heimwee krijgen...Hopelijk worden de bezoekregelingen binnenkort meer versoepeld....en gaat de grens open....dan kunnen jullie ook weer naar jullie vakantiehuisje in Nederland..Ook dat zullen jullie vast gemist hebben..

groetjes Rosina
Leuk om te lezen dat jij als ervaren creatieveling toch óók nog wel eens voor een verrassing komt te staan (spiegelbeeld 😉). Mooie kaart is het uiteindelijk geworden. Druk met alle verhuizingen.... hobbykamer, schoonmama... dat wordt nog even verder dromen over een uitje naar Parijs vrees ik. Maar voorpret is de grootste pret 😁 groetjes Petra
!neke zei…
Ha, mooi opgelost , prachtig resultaat !
Je hebt het er maar druk mee, met alle verhuizingen. Hopelijk kun je snel weer in je nieuwe hobbykamer met al je spulletjes dichtbij je. Wij wilde gisteren buiten knutselen, vinden het zonde om met dit mooie weer binnen te zitten. Dus besloten een paar dingetjes mee te nemen, maar uiteindelijk lag natuurlijk meer dan de helft buiten.. honderd rondjes naar binnen. Het beste is gewoon alles dichtbij je haha! Maar jij hebt ondanks alles toch een mooi kaartje weten te maken, super! Succes ook met de verhuizing van je schoonmams, lastig nu in deze tijd!

Groetjes, Merit en Annemarie
Marijke zei…
Super leuk kaartje en grappig dat aan twee kanten inkt zo verschillend kan zijn! Je bent maar druk met alle verhuizingen en de zorg voor je schoonmama! Hopelijk ben je voor de zomer helemaal op orde en kan je genieten van de zomer. Veel sterkte en groetjes Marijke.
Margreet zei…
Wat knap van je om toch nog 2 mooie kaarten te presenteren, ondanks de verhuis binnenshuis. En dan nog alle drukte rondom de verhuis van je schoonma. Hopen dat ze het daar naar de zin krijgt.
xxx Margreet
Marfien zei…
Gaaf kaartje Nancy, de folder beïnkten geeft idd een mooi effect
snap wel dat je de boel op thema wil gaan plaatsen, je hebt ook zoveel . . .
Nelleke zei…
prachtige techniek, en ja verkeerd om gebeurd mij ook regelmatig... De kaarten zijn prachtig. Wat een drukte nu zeg, ik hoop dat je straks een mooie hobbykamer krijgt. En dat je schoonmoeder maar snel kan wennen. Gelukkig woont ze gelijkvloers en tante post weet ook vast de weg te vinden daar naar toe. groetjes, Nelleke
chantal zei…
Ondanks dat je weinig ruimte hebt en alles ingepakt, heb je mooie kaarten gemaakt
Liefs Chantal
Scraptastisch zei…
Wij hadden ook een nieuwe opname omdat er iemand was overleden (niet aan corona) Zo verdrietig als familie nog niet op bezoek mag na de opname en voorschriften 2 weken Quarantaine, maar het gaat prima met de nieuwe dame en werd extra door ons verwend Ze gaan echt hun best doen om je schoonmoeder snel te laten wennen hoor! En dan ook nog tijd vinden voor een heel mooi kaartje...sjappoo Nancy!
Denk ook om jezelf hoor...
xx Gerie
Diny zei…
Wat heb je gave kaartjes gemaakt Nancy!
Dat je de tijd nog hebt gevonden om iets te maken....je hebt het op dit moment natuurlijk heel erg druk.
Hopelijk gaat het goed met je schoonmama en gaat ze snel wennen....dat is voor jullie ook weer goed.
Groetjes en heel veel sterkte met alles he,
Diny
Nancy zei…
Hey Nancy,

Jouw kaart is best nog heel creatief geworden ondanks je gebrekkige plaats... En jij krijgt een nieuwe hobbykamer... volop in verbouwing!
Deze zomer wordt mijn ateljee helemaal gestript, tot op de blote steen... Dus dat wordt ook nog even spannend! Moet ook alles inpakken tegen dan...

Liefs,
Nancy
Daphne zei…
Je hebt je niet uit het beetje laten slaan, ondanks het gebrek aan hobbykamer toch 2 mooie kaartjes.
Extra knap vind ik.
Wat een toestand met je schoonmoeder, maar wel fijn dat ze nu verhuist is.
Dat zal een hoop stress schelen.
Hopen dat ze het gauw naar haar zin zal hebben in haar nieuwe huisje/kamer
Laurespage zei…
Heel mooi en,stijlvol.
Groetjes, laurette
creatiels zei…
Met jouw creativiteit en met weinig materiaal maakte je een knappe kaart. Leuk voor je dat je een nieuwe hobbyruimte mag inrichten veel plezier ermee.
Fijn voor je schoonmoeder negatief testte en toch snel naar een woon-en zorgcentrum terecht kon.
Bedankt voor je reactie op mijn blog en groetjes
Els
GerJanne zei…
Ha Nancy,
dat is iets wat ik nog nooit geprobeerd heb en altijd van plan eens te doen: inkt in een embossing folder. Het effect is wel heel gaaf! En de citytrip Parijs op je wensenlijst: goed idee. Ik wil er ook nog eens heen.
Wat fijn dat je schoonma kan verhuizen. Bij ons komen er langzaam ook opnames. Die moeten wel dan 14 dagen in quarantaine...Sterkte en succes ermee!
Wat een leuke kaartjes met de embossingfolder. Zo zie je maar weer een beetje creatief denken met de spullen die je hebt. Succes met het overhuizen van je kamer. Mooi om weer alles opgeruimd te hebben, en een nieuwe plek te geven. Groetjes ingrid.
Hoi hoi,
ook door de drukte hier helemaal geen tijd gehad om mijn blogrondje te doen... Beschamend allemaal... Sorry ! Maar door allerlei maatregelen die constant worden bijgestuurd, afgeschaft en teruggeschroefd in het onderwijs, het is niet eenvoudig.
Maar kijk, hier ben ik dan toch.
Hele leuke kaart heb je gemaakt (had helemaal het spiegelbeeld niet gezien)
blij dat je weer van de partij bent deze maand,
grtjs, Martina
Nog veel succes met de verhuis
Caroline zei…
wow wat is deze mooi geworden, ik vond het moeilijk en was blij dat ik een idee had, en inderdaad ik had ook veel zee elementen in huis, nooit aan gedacht te gebruiken.
Groetjes Caroline
Gina zei…
Zeker goed bezig met het uitsorteren van je knutselmateriaal, en een nieuwe hobbytafel op komst? Leuk! Twee mooie kaartjes erbij ! Goed gedaan met die embossingfolders! Goed dat er een Coronatest wordt gedaan wanneer je naar een woonzorgcentrum moet. Nu weet je dat zij oké is, en dan gaan we er toch van uit als ze dit zo goed opvolgen dat ook de rest van het wzc oké zal zijn. Ik woon hier ook vlak bij een WZC en daar werde ook iedereen getest, bewoners en personeel en iedereen Coronavrij! Goed hé! Groetjes, Gina
Angela zei…
Wat een schitterende kaart Nancy. Hele mooie techniek met een prachtig resultaat..... succes met het inrichten van je hobbykamer én met de verhuizing van schoonmama.
Gezellig dat je weer van de partij bent bij MHH en veel succes!
xxAngela

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils