Kleurenkaartenteam # 2020/03 : Lila en oranje

Laatste woensdag van de maand, kleurenkaartenteamdag dus... En bij het lila koos Caroline ORANJE.  Halloweenkleuren in de lente?  Een uitdaging dus.

Toen ik gisteren een mailtje kreeg van Martina dat ik de nieuwe kleur voor volgende maand nog niet doorgaf schrok ik efkes, ik twijfelde oorspronkelijk tussen 2 kleuren, ik had al wat foto's opgeslagen maar was dat én de kaart voor vandaag dan helemaal uit het oog verloren.
Hoe zou dat toch komen...?

Gisteravond was ik nogal moe, ik borstelde een achtergrondje met een stencil en lila oxide inkt.  Maar dan zat ik vast, wat nu?  Ik zocht tussen mijn tekststansen, twijfelde, ... zou het vanmorgen dan wel afwerken.
Mijn man gaf als tip om een volledige achtergrond te kleuren met de 2 inktkleuren en er dan op te gaan stempelen...   
Zo gezegd, zo gedaan...

Eerst toch mijn eerste kaartje afgewerkt,
vond het anders zonde van mijn achtergrondje met die mooie stencil.


Gebruikte materialen:
Stencil Art by Marlene: Studio Light MASKBM03
Distress oxide: Shaded Lilac
Tekststans: Ali
Cardstock: Florence - Vaessen

Mijn 2de kaartje:
zelfde kleur inkt, minder fel oranje cardstock. 
Ik krijg de kleuren helaas niet mooi op de foto...


Gebruikte materialen:
Distress Oxide : Shaded Lilac
Pumpkin Pie - Stampin' Up
Stempels: Eclectica  PaperArtsy ETS31
gestempeld met zwarte  Versafine
Cardstock: Florence - Vaessen

De kaartjes nog eens samen:



 Dit was de kleureninspiratiefoto:


Een overzicht van alle deelnemers vind je hier.,
op het blog van initiatiefneemster Martina.
Breng je ze ook alle 25 een bezoekje?
Altijd leuk, zeker om al die berichtjes dan te lezen!


Crealieve groetjes
Nancy


Reacties

Jantine zei…
Twee heel mooie kaarten, Nancy, je eerste achtergrond vind ik ook heel mooi geworden en met die tekst er op echt een mooie kaart. Je tweede, met tip van mankief, is ook zeer geslaagd.
Ben benieuwd naar je kleurkeuze voor volgende maand...
Groetjes
Jantine
Diny zei…
twee heel verscillende prachtige kaartjes heb je met de kleurtjes gemaakt Nancy.
Het was bij mij ook even puzzelen!
Groetjes Diny
Colien zei…
Wat een mooie creaties in de KKT-kleurtjes, erg gaaf!
grtz Colien
Marfien zei…
wow, wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt echt iets voor grote teksten
Grappig dat jij nu de kleur bij die van Caroline mocht kiezen . . .
Handig zo een man die meedenkt! Ik vind je kaartjes prachtig!!
Enny zei…
Oh Nancy, het zijn 2 heel mooie kaarten ! Ja, geen wonder, dat je wel eens iets vergeet, het zijn moeilijke en drukke tijden hé. Wat leuk dat je man meedenkt ! Hou je goed ! Groetjes, Enny
Beide mooie kaarten, de achtergrond van de eerste vind ik wel heel erg mooi.

Grietje
Rosina zei…
Het zijn 2 leuke kaartjes geworden in deze kleuren Nancy...en lief van je man om je ff op pad te helpen...en ik denk dat hij ook wel oog heeft wat mooi is...
lieve groetjes
Rosina
Wat leuk dat jouw man je advies geeft 😍, hij heeft er ook kijk op want beide kaarten zijn zeer geslaagd. Paars fotograferen vind ik ook zo moeilijk, in het echt is het kaartje altijd véél mooier, vreemd hè, met andere kleuren heb ik daar veel minder last van. En, ben je er al uit wat de twee kleuren betreft, ik ben heel benieuwd, groetjes Petra
Trudy zei…
Hele leuke kaartjes en wat grappig dat je man je advies geeft!
Groetjes Trudy
Caroline zei…
Schitterende kaarten, vooral de tweede vind ik super, ik vond de combi ook moeilijk hoor ook al had ik ze gekozen, liefs caroline
Nelleke zei…
Wat een mooie en toepasselijke tekst in deze tijd. We moeten ons zelf wel happy houden, al ben ik bezorgd. Dat gaat ten koste van creativiteit. Toch heb je de eerste kaart goed opgelost zo. Beide kaarten zijn mooi geworden, de 2e is gaaf met de bloem. Ja moeilijk te fotograven, maar daar kijken we wel doorheen. Groetjes, Nelleke
gerrie zei…

Twee prachtige kaarten zijn het geworden. Ik heb alleen paars gebruikt, maar dit is echt heel mooi allebei met lila. Gelukkig dat ik er niet alleen moeite mee had, maar des te leuker om te zien wat iedereen er van gemaakt heeft.
Groetjes, Gerrie.
Laurespage zei…
Nancy, op de valreep toch twee mooie kaartjes in deze combinatie. Soms moet het al eens snel gaan, maar,ge,ziet dat.lukt ook niet ?
Groetjes, lairette
Je@net zei…
Wat leuk dat je man zo mee denkt met het kaartjes maken, Nancy. Beide karten zijn ook erg mooi geworden!
karin zei…
Wat mooi en zeker het tweede kaartje!
Groetjes en hou je goed!
Karin
Marijke zei…
Ik vind je kaartjes allebei m ooi geworden hoor Nancy! De eerste heeft een mooie achtergrond en de tweede ook maar de tekst doet het daar dan weer! Heel goed geslaagd. Veel sterkte met je ouders in deze tijd! Groetjes Marijke.
Wow prachtige kaartjes Nancy mooie achtergrond gemaakt!!
Liefs xx
Margreet zei…
Je kaartjes zijn heel verschillend, maar allebei erg mooi.
Wat is dat schrikken dat je vader opgenomen is. Ik begrijp je zorg heel goed. Vooral omdat je er niet naar toe kan/mag. Je bent nu zó onmachtig!
Ik wens jullie alle sterkte en ben in gedachten bij je.
xxx Margreet
GerJanne zei…
Wat een leuke kaartjes en een goede tip van je man! Hij heeft er oog voor! Paars en lila en blauw zijn altijd wel moeilijke kleuren om goed op de foto te krijgen. Vaak net iets anders dan in het echt. Maar de bedoeling wordt vaak begrepen...
ondanks dat je snel moest beslissen, werden het twee geslaagde kaartjes, mooi gedaan
helemaal mooi zijn ze geworden
blij met je deelname !
grtjs,martina
GerJanne zei…
Ik lees je berichtje bij mij van je vader! Kan de thuiszorg de blaassonde er niet uithalen??
Nancy zei…
Hey Nancy,

Leuk setje kaarten, allebei anders en helemaal geslaagd...

Tja... Bij ons in het Antwerpse wordt die uitdrukking 'Ik ga naar mijn kot' wel eens meer gebruikt...
Maar het is helemaal niet slecht bedoeld hoor... Sommige mensen stoorden zich inderdaad aan die uitdrukking... Ik vind ze best plezant...

Ik maakte vanmorgen ineens een serie 'Blijf in uw kot-kaarten' voor mijn kinderen en de grotouders, die gaan morgen allemaal op de bus.

Hou jullie allemaal veilig!
Blijf in jullie kot!
Groetjes vanuit mijn kot!!

Liefs,
Nancy
Daphne zei…
Wat zijn ze verschillend!!
Ik vind ze zo leuk, knap dat je dat onder tijdsdruk hebt kunnen maken.
Halloween kleuren, dat was ook mijn eerste gedachte.
En?? Wat heb je bedacht? Welke kleur komt et bij oranje?
Freubelmina zei…
Jouw man vult jouw creatief mooi aan, wat goed! Het kaartje is dan ook erg mooi geworden maar de andere is zeker niet minder, veel anders . Lieve groetjes xx
Creatiels zei…
Verschillende schakeringen zorgen voor hele andere resultaten, harde of zachte uitstraling. Ik vind ze allebei even mooi.
Bedankt voor je reactie op mijn Blog en hou je gezond
Groetjes
Els
Sarah zei…
Dag Nancy,het is hier zo druk dat ik niet tot bloggen toekom. Maar het KKT rondje dat wil ik echt doen, dus dan met vertraging.
Je eerste kaart vind ik mooi van opbouw, de tweede heel krachtig met de mooie quote. Hou je gezond! X

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils