Liften in de zomer met Marfien #1

Marfien kwam vorige week met een leuke uitdaging om met haar op dinsdag te gaan liften, bestemming onbekend...

Vorige week had zij de allereerste liftkaart van het LiftChallengeBlog nog eens gelift. 
Daaraan koppelde ze de uitdaging om in de komende zomerweken op dinsdag telkens mee te liften én er een eigen uitdaging aan toe te voegen. Ik heb mezelf opgelegd om telkens wat woordenboekpapier te gebruiken van het woordenboek dat ik onlangs in Dordrecht op de boekenmarkt gekocht heb.  Ik heb met dit kaartje al gezien dat dit geen makkie zal worden, want het papier is zo broos dat het echt niet goed snijdt, zelfs niet als je er aan de achterkant al dubbelzijdige tape aan bevestigt...


Ik sneed 3 vierkantjes van 3/3 cm uit het woordenboek. 
Voor deze keer heb ik wat toepasselijke woorden opgezocht:
Crayon, Créer en Création...
Deze heb ik gemat op grijs papier,
en dit dan op geponste groene 'postzegels' gemat.
Een mooie tekststempel erbij...
En zo was de eerste 'lift' een feit.

En dit was de te liften kaart, een kaart van Karin Menghini.


Morgen zie je hier de uitwerking van de opdracht van Marfien,
en vind je bij haar de opdracht voor volgende week...


Gebruikte materialen:
Dictionnaire Français-Allemand Schuster
Grijs papier: Dovecraft Colours Paper Pack
Groen: restje cardstock
Tekststempel: Kaiserkraft CS211
Postzegelpons: X-Cut
Parelhartjes: AliExpress

Fijn dat je weer op blogbezoek kwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees die altijd met heel veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy


PS.  Zag je het berichtje
van mijn verjaardags- en dankjewel-candy?
Die wordt vrijdagavond 20 juli verloot.

Reacties

Eri zei…
Heel erg leuk gedaan met dat woordenboek papier!
Groetjes, Eri
Gina zei…
Mooie CAS-kaart! Jij kan ook 'alles' gebruiken he. Leuk idee! groetjes, Gina
Marfien zei…
Wat een geweldige uitwerking van de liftkaart, mijn complimenten!!!
Je keuze is ook heel erg leuk en zeker zoals je die hier verwerkt hebt, crayon, créer en création. Ik kan je voorlopig geruststellen, de volgende is "gemaakt" voor dit papier ;-)
Wat het snijden betreft: met een klein "hak" machientje zou je dit probleem op kunnen lossen, de SU snijmachine is wat dat betreft een slechte (nieuw mes opsteken)
Tot morgen
Hetty P. zei…
Leuke kaart heb je gemaakt
Het woordenboekpapier geeft echt iets extra's
Groetjes van Hetty
Wat een gave lift Nancy en in de close-up is het mooie lettertype van het woordenboek goed te bewonderen. Prachtige aanschaf en leuk dat we daar nu een aantal keer wat van mogen aanschouwen. Ik lift vanaf morgen mee :)
Lieve groetjes Miranda
Marijke zei…
Wat een leuk kaartje en leuk idee om daar zelf iets bij te verzinnen. Erg leuk gedaan met de woorden erbij. Groetjes Marijke.
Enny zei…
Een heel mooie kaart Nancy, prachtig met dat oud boekpapier ! Jammer dat het zo broos is, maar het zal je nog wel lukken bij een volgende kaart. Groetjes, Enny
Judith zei…
Ziet er leuk uit...benieuwd wat je nog meer met het woordenboek gaat maken.
Groetjes van Judith
karin zei…
Ook een leuke uitwerking van dit voorbeeldje Nancy. Dat dunne papier is zeker oppassen om te snijden, ik ken dat.
Ik had mijn kaart voor deze week vandaag al geplaatst, morgen komt er iets heel anders op mijn blog :)
Je kaart is onderweg, hoop dat je die op tijd krijgt.
groetjes,
Karin.
Sarah zei…
Wat een tof idee! En zo' n mooie uitwerking. Ik kijk al uit naar de volgende. Ik doe ook mee, maar ik zal onregelmatig plaatsen. De eerste verschijnt nu vrijdag. X
Je@net zei…
Erg leuke kaart, Nancy!
Margreet zei…
Supergaaf kaartje en een toffe uitdaging aan jezelf (zeker omdat het moeilijk te hanteren papier blijkt te zijn).
xxx Margreet
Ans Gilbert zei…
Wat een gave lift heb je gemaakt, mooi is papier het ziet er chique uit
Ansx
p.s.je kaart is vandaag op de post gegaan..
Ik vind dit een prachtige lift, wat mooi gedaan! Misschien is het een idee om je papier aan de achterkant met gesso te bewerken zodat het wat steviger wordt voordat je gaat snijden? Of eerst op dubbelzijdig tape plakken vóór het snijden? Ik ben heel benieuwd naar de andere projecten! Fijne verjaardag vandaag, groetjes Petra

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils