Rouw- en sterktekaartjes...

Rouwkaartjes...  Ik maakte er een stapeltje tijdens de voorbije herfstvakantie.  Altijd handig om in voorraad te hebben.  Ik  maak er vaak met een witte embossingachergrond en daarop een zwarte bloem, tak of vlinder.  Nu maakte ik een reeks met distressachtergrondjes en daarop dan een bloem en tekst gestempeld.




Helaas hebben we er vandaag al weer eentje van nodig.  Een goeie kennis van mijn man (58 jaar, toffe man, fiere pa en opa) is uit het leven gestapt en vandaag is de begrafenis.  Mijn man en ik hebben het er heel moeilijk mee. Hoe kan zoiets toch gebeuren!  Bij mij roept het ook vreselijke herinneringen op aan een goeie 5 jaar geleden, toen stapte mijn moeder na een heel korte periode van depressie uit het leven.  Alle emoties, vragen, ... komen weer heftig naar boven!
Ik kan helaas niet mee naar de begrafenis, in de namiddag hebben we met onze vereniging Samana een ontmoetingsnamiddag met een toneelstuk rond geestelijke gezondheid, "geluk op grootmoeders wijze" (hoe toepasselijk/ironisch/...).  In de voormiddag moeten we alles klaarzetten om 70 mensen te kunnen ontvangen voor een gezellige namiddag.

Hieronder een paar van de rouwkaartjes die ik maakte:



Voor de kaarten met het rondje en het vierkant stanste ik een cirkel/vierkant uit een transparante sheet, dat vind ik veel handiger werken dan uit papier.  Zo zie je beter waar je cirkel komt op je kaart.  Sponsen met 3 kleurtjes distressinkt, en daarna bloemenstempel en tekststempel erop.  De witte kaart matten op een gekleurde kaart en dit dan weer plakken op een basiskaart.




Voor de kaarten met de horizontale of vertikale rechthoek werk ik met langwerpige post-its om de strook af te plakken.  Op de blauwe kaart heb ik wat water gespetterd op het beïnkte vlak.  Laten drogen en dan stempelen.

Gebruikte materialen:
Distress-inkt
Rechthoekige mal met stiksteekjes: CreaLies
CS Paardenbloem: Marianne Design: TC0837
Cornflower: Different Color
Condoleance flowers 1 en 3: Nellie Snellen 
Silhouetstempel: Nellie Snellen
CS Truth is Clear (groene kaart): CAS-ual Fridays
CS Sterkte en Soms is er...: Noor 6410/0012
CS Met oprechte deelneming: Marianne Design CS0929
 Een bloem verwelkt...: Inkerbell Stamps 57
Sterkte in deze moeilijke tijd: Different Colors 

Fijn dat je weer op (blog)bezoek kwam!
Lief als je een berichtje achterlaat, ik lees jullie reacties altijd met veel plezier. 
Dankjewel!

Crealieve groetjes 
Nancy

Reacties

Je@net zei…
Erg mooie en stijlvolle kaarten, Nancy.
Hetty zei…
Mooie kaarten heb je gemaakt Nancy
Heftig dat jullie weer zoiets tragisch mee moeten maken, sterkte.
Groetjes Hetty
Gina zei…
Hele mooie stijlvolle kaarten Nancy ! Hopelijk kan de bezigheid rond het toneelstuk je zinnen toch ook een beetje verzetten ! Groetjes, Gina
Caroline zei…
Ik vind je kaarten erg mooi. Ik heb ook een aantal van deze stempels maar kan er nog niet echt iets mee. Bedankt voor de inspiratie.Wat vreselijk voor jullie om dit (weer) mee te moeten maken. Heel veel sterkte. De kaart die je gemaakt hebt, is zeker een troost.
Groetjes Caroline
Margreet zei…
Wat een supermooie kaartjes, Nancy (ik heb ze opgeslagen, want moet er nodig ook een aantal maken). Wat jammer dat je er zo snel al eentje nodig hebt en dan ook nog voor zoiets heftigs. Wat erg om ditzelfde over je moeder te moeten lezen. De moeder van een vriendin van mij heeft jaren geleden ditzelfde besloten en dat was idd een heftige tijd. Het blijft moeilijk voor de nabestaanden.
De titel van het toneelstuk is wel heel toevallig en ik wens je heel veel sterkte en ook veel plezier op deze voor jou moeilijke dag!
xxx Margreet
karin zei…
Mooie rustige kaartjes Nancy. Ik kan me voorstellen dat het voor jou even weer allemaal bovenkomt met het overlijden van jullie kennis.Vreselijk voor de familie om zoiets te verwerken.
groetjes,
Karin
Diny zei…
Oei....wat heftig Nancy....en zeker ook omdat het je zo aan je moeder doet denken. Het zijn mooie rustige kaartjes waar mensen troost in vinden.
Toevallig laat ik vandaag ook een drietal van deze kaartjes zien. Heel veel plezier op de ontmoetingsmiddag....het is misschien een goede afleiding voor je.
Groetjes Diny
Ans Gilbert zei…
Hoi Nancy,
ja, begrijpelijk dat alles weer boven komt,wat triest ook voor de familie van deze man..
Wij hebben hetzelfde meegemaakt met een vriend van onze dochter..vreselijk.
Je hebt een geslaagde serie kaartjes gemaakt, goed idee om de cirkels en vierkanten op deze manier te plaatsen,
groetjes,
Ans
Marjan zei…
Kan me voorstellen dat bij jou dan weer alles terug komt, Nancy. Iets dergelijks heeft een enorme impact op je leven.
Je kaartjes vind ik supermooi, heel subtiel ook, echt prachtig!
schitterende serie rouw/sterkte kaarten Nancy

Gr Karin
!neke zei…
Pff, heftig verhaal !
Helaas kan ik hierover mee praten, ga ik niet doen hoor !
Je kaarten zijn mooi en stijlvol !
Judith zei…
Erg mooi kaartjes met die gekleurde vlakjes die je hebt gemaakt. Jammer dat dit soort kaartjes nodig zijn maar dat is het leven...ze worden wel gewaardeerd!
Liefs Judith
Erg mooie kaarten.
Vind dat kleurige wel mooi, niet te veel, want dat zou ook niet passend zijn naar mijn idee.

Grietje
Eri zei…
Wat een mooie stijlvolle kaarten Nancy! Degene die ze ontvangen zullen het erg waarderen. Ik hoop dat je deze gebeurtenis ook weer een plekje kunt geven.
Groetjes, Eri
Eri zei…
Wat een mooie stijlvolle kaarten Nancy! Degene die ze ontvangen zullen het erg waarderen. Ik hoop dat je deze gebeurtenis ook weer een plekje kunt geven.
Groetjes, Eri
Het zijn hele mooie condoleance kaarten!
verdrietig verhaal ik wens je veel sterkte!
Groetjes Anita
Sarah zei…
Ik vind je kaarten prachtig!
Die mal met blaasbloemen en pluisjes heb ik al twee keer vastgehad en weggelegd. Hier is hij heel mooi. ( laatste kaart ) ook de kaarten met de zachte tinten zijn zo mooi.
Sterkte met alles een plek te geven.
Knuffel!!!
Rosina zei…
Wat triest allemaal Nancy...en heel begrijpelijk dat alles weer boven komt dan...In ieder geval sterkte er weer mee.en fijn dat je een beetje afleiding had deze middag...
Je condoleancekaartje zijn heel mooi en stijlvol ..prachtig die zacht gekleurde cirkel met die stempels erop...en ook de teksten zijn prachtig...

groetjes
Rosina
Nicolette zei…
Ach wat verdrietig om te lezen Nancy. Hoe komt iemand toto zo'n beslissing, heel triest en ook voor de nabestaande. Veel sterkte. Je kaarten zijn erg mooi en zullen vast troost bieden.
Groetjes Nicolette
Hermien zei…
Mooie stijlvolle kaartjes voor de gelegenheid Nancy.
En soms zijn de dingen die gebeuren niet te begrijpen en moeilijk en zeker als het bij jezelf nare herinneringen oproept!

Groetjes Hermien
Angelique zei…
Zo verdrietig om te lezen en ik snap dat dit bij jou extra hard binnenkomt. Goed dat je die dag wat afleiding had. Je sterktekaartjes zijn werkelijk prachtig, wat heb je die zachte cirkels mooi gemaakt.
lieve groetjes Angelique
Kaartenkraam zei…
Wat aangrijpend om dit te lezen, het zal zeker op jou ook een grote impact hebben dat kan ik me heel goed voorstellen.
Je kaarten zijn werkelijk prachtig!

groetjes van Ank
Ik word stil bij het lezen van jouw verhaal Nancy ! Je sterkte kaartjes zijn echt zo prachtig gemaakt, heel stijlvol ... bedankt voor de uitleg !
Groetjes, Odette.
Anneke zei…
Heel stijlvol, prachtige reeks!
Netta zei…
I just love your first card with the circle. So pretty! elegant and simple too. great job
Prachtige rouwkaarten.
En sterkte.

Grietje
Wies zei…
Mooie serie condoleance kaarten. En wat een heftig bericht. Gecondoleerd.
Helemaal nu er weer zoveel emoties bij je boven komen. Veel sterkte.
Liefs, Wies

Populaire posts van deze blog

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils