Fototutorial voor Pronty Crafts : Kerst-Schudkaart

 Vandaag mag ik weer een fototutorial plaatsen
op de Facebookpagina Pronty Crafts & Friends.

Ik ging aan de slag met de nieuwe Christmascollectie
en maakte een schudkaartje.


Gebruikte materialen:
Pronty Crafts Post Stamp A6 + A5 + A4 Envelop   470.806.072
Pronty Crafts Mask Stencil Christmas Text A5   470.806.074
Pronty Crafts Mask Stencil  Chtistmas Tree A5   470.806.075
Pronty Crafts Chipboard Christmas A5   492.001.060
Pronty Crafts Rubber stempel Fijne Feestdagen   
497.003.013
Dutch Doobadoolijm
cellofaan kaartenzakje
cirkelponsen
sequins Nellie Snellen
Cadence Dora Metallic (Antique Lila, Petrol, Groen, Pink Brown en Brilliant Gold)
Versafine Clair Spruce


Ik heb eerst de enveloppe overgetekend op de achterkant van mijn cardstock.
Voor de vouwlijnen zijn er 2 lijntjes.
Standaard gebruik je de lijn die vanuit de hoekjes vertrekt.
Wil je een dikkere enveloppe,
dan kan je daarnaast ook de andere lijn gebruiken,
dan heb je een enveloppe van ongeveer een halve cm dik.


De vouwlijnen tekende ik met een rilpen,
daarna heb ik de flapjes omgevouwen en vastgeplakt zodat ik mijn enveloppe had.


Op de enveloppe heb ik met een blendingtool de tekst Ho Ho Ho aangebracht met de glitterverf.
Boven en onder de tekst heb ik een kladpapiertje gelegd,
zo krijg ik zeker geen glitterverf waar het niet moet... ;-)


Op een stuk aquarelpapier heb ik het postzegelstencil gelegd,
middenin en rondom bewerkt met Antiek Lila glitterverf.


Daarna heb ik Petrol glitterverf aangebracht doorheen het kerstbomenstencil.
Zoals je ziet heb ik ook hier een kladpapiertje gebruikt tegen de randen van het midden aan, 
om de witte postzegelrand wit te houden.
Je kan natuurlijk ook maskeerpapier gebruiken !


Op een ander vel aquarelpapier heb ik het stencil ondersteboven gelegd,
ik wou 'stempelen' met mijn stencil, maar de verf was al te droog,
je ziet maar een klein beetje glitters...
Ik heb dan met een babydoekje gewreven over het stencil,
dit restjesvel zal zeker nog eens van pas komen...



Door het babydoekje te gebruiken werd de verf aan de voorkant van het stencil weer wat geactiveerd,
dus heb ik het stencil nog eens met de verfkant naar boven op een ander vel papier gelegd en ben er nog eens met een babydoekje overheen gegaan.
Nog een achtergrondje voor de voorraad...



Vanaf nu ben ik vergeten foto's te nemen, ik zat zo in de flow...
Ik heb eerst de kaart op maat gesneden.
Ik was niet zo gelukkig met de brede witte rand,
die heb ik bewerkt met distress oxide.
Ik wou een eenvoudige schudkaart maken,
dus stopte ik mijn kaartje in een kaartenzakje,
wat schudmateriaal erin,
en zakje dicht met de plakstrook.
De kaart zit aan één zijkant tegen de rand, 
de andere zijwand heb ik gewoon omgevouwen,
bovenaan wat schuin afgeknipt en de omgevouwen zijkant met plakband vastgeplakt.


Dit geheel heb ik op een dubbele zwarte kaart geplakt.
Ik had op een stuk aquarelpapier nog wat lila verf aangebracht,
hierop stempelde ik de mooie stempel,
en die heb ik uitgeponst.
Uit een restje papier met een lichtgroene achtergrond stanste ik een iets grotere cirkel.
(niet aan gedacht dat de inkt zo traag droogt op deze verf, vandaar wat gevlekt, sorry...)

De kerstboom en het hert heb ik ook bewerkt met glitterverf
(de boom met groen, het sterretje met goud,
het hert met pink brown en goud).
Ik plakte ze op een strookje washitape,
zo 'zweven' ze niet op de kaart...
Er mocht ook nog een jutestrikje op...


De kaart en de enveloppe.


Fijn dat je weer langskwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes altijd met veel plezier!

Crealieve groetjes
Nancy

PS Neem je ook eens een kijkje op mijn andere blog ?
Je vindt het blog hier:

SUper Stamptastisch !   




Reacties

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2020/18 - Nieuwe Challenge

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2020/4 Challenge Kerstballen