Versier een kerst- of winterse tak met Pronty

 Dit jaar hopen we Kerst in Zuid-Holland te vieren,
wij met ons drietjes samen met mijn pa en mijn schoonzus.
Een kerstboom plaatsen voor een weekend is wat gek,
maar toch raar om Kerst te vieren zonder kerstboom...

Het project 'versier een tak' op de FB-pagina van Pronty Crafts and Friends
bracht me zo op het idee
om toch een kerstboom/kerstbomen te hebben in het vakantiehuisje...


Ik bestelde dus het pakket MDF-kerstboompjes met stencil (400.901.072) van Pronty Crafts.
Eerst bewerkte ik de boompjes met gesso.


Daarna schilderde ze ik in 4 kleuren met acrylverf.


Daarna kon het decoreren van de boompjes met behulp van het stencil beginnen.
Drie boompjes decoreerde ik met Nuvo Glitter Paste. 
De blauwe was al wat hard geworden en daar zie je helaas niet echt de glitters van...
De bruine glimmen wel heel mooi.


Eén boompje deed ik met Nuvo Glacier Paste.  
Hier kreeg ik geen dikke laag op, maar het gaf wel een leuk glanzend effect.
Bij een vierde boompje bracht ik structuurpasta aan,
op kleur gebracht met gouden verf van Cadence.


Voor de rest van de boompjes bracht ik acrylverf aan met een sponsje doorheen het stencil.


De randen en stam van de boompjes maakte ik donker
met bruine acrylverf (Burnt Umber) van Amsterdam,
die is wat doorschijnend en niet zo dekkend,
vond ik zo wel mooi.

Omdat een kerstboom zonder lichtjes maar gewoon een boom is,
koos ik voor een takkenbos waar lichtjes in verwerkt zijn,
zo krijgt één van de ramen op vakantie
een feestelijke decoratie...

Ik had er niet aan gedacht dat fotograferen tegen het licht in niet zo slim was,
maar ik had niet alle boompjes gefotografeerd voor ze aan de tak hingen,
daarom heb ik er een fleecedeken achter gehangen voor de foto's    ;-)

Benieuwd hoe de andere teammaatjes hun tak versierd hebben met toffe zelfgemaakte decoratie?
Neem dan zeker een kijkje op de FB-pagina van Pronty Crafts & Friends.
En als je zelf decoratie gemaakt hebt met iets van Pronty,
deel het dan gerust op deze FB-pagina!

Altijd leuk toch om mekaar te inspireren!

Crealieve groetjes
Nancy

Reacties

Gina zei…
Leuk dat jullie in Nederland Kerst gaan vieren ! Geniet ervan, en leuk ook met jouw zelfgemaakte kerstboompjes! Groetjes, Gina
Monique zei…
Hij is heel erg leuk geworden, jouw tak met boompjes. Ik heb niet meegedaan deze ronde. Maar leuk om de resultaten te zien. Hele fijne kerstdagen in Nederland gewenst.
Lieve groetjes, Monique
karin zei…
Mooie kerstdecoratie Nancy. Prachtig gemaakt.
Geniet ervan met je familie.
Alvast fijne feestdagen.
Karin.
GerJanne zei…
Hoi Nancy,
wat een mooie versiering heb je gemaakt. Heel decoratief.
Margreet zei…
Wat een mooie kerstboompjes aan die mooi verlichte tak! Genoeg voor een fijne sfeer in jullie vakantiehuisje. Veel plezier met elkaar.
Was de Miro tentoonstelling mooi?
xxx Margreet
Wat een leuke slinger heb je gemaakt, heel leuk zoals je de kerstboompjes gepimpt hebt. Op deze manier wordt het toh een beetje kerst in jullie huisje hoor. Ik ben óók wel eens met de kerst weggeweest, we hadden toen de boom thuis gelaten maar wel alle lichtjes snoeren meegenomen, hadden we toch een kerstgevoel, misschien voor jou ook nog een idee. Hele gezellige, sfeervolle dagen toegewenst, groetjes Petra

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils