Don't forget to have a good time

Vorige week kocht ik in de Action een aantal blokjes met vellum, dessinpapier én blokjes met mooie teksten.   Eenmaal thuis dan toch wat beginnen twijfelen of dit nu eigenlijk wel zo'n goede aankoop was, want de teksten staan best wel redelijk dicht bijeen.  Via FB wat heen-en-weertjes met Diana die zei dat het wel lukte om ze uit te stansen.  Dat moest ik dus toch snel proberen, de nieuwe schets van Atlantic Heart Sketches was er perfect voor!


Het was wel efkes nadenken hoe ik het zou doen, ik was eerst begonnen met een andere tekst en had die met een ovale pons uitgeponst, het randje errond lukte ook, maar dan lukte het natuurlijk niet om het ovaal uit de kaart te ponsen...
Stanswerk dus!  Eerst het cirkelframe gestanst met 2 opeenvolgende cirkelmallen (ik gebruikte de passe partoutcirkels van Marianne Design).  Daarna heb ik de vellumtekst uitgestanst met de grootste mal, zo past hij perfect onder de oplegcirkel.             Met de kleinste mal  stanste ik een doorkijkje uit de basiskaart waarop al de witte kaart met washitape vastzat.            En dan is het gewoon een kwestie van plakken: oplegcirkel op vellum, vellum met oplegcirkel op de kaart.
Op die manier heb je én een 'doorkijkje' én geen zichtbare lijm of tape én een nette achterkant (zou nog iets netter zijn met een nieuwe snijplaat, maar ja...), en dat was wat ik wou!


Op deze foto wordt het effect van het vellum wat duidelijker dan op de eerste foto:


Gebruikte materialen:
Tekst op vellum: DécoTime
Effen papier voor cirkel: Mixed Media - Action
DP voor bloemetjes: Studio Light PPSL36
Passe Partout Cirkelmal : Marianne Design  CR1360
Happy Flowers: Elisatbeth Craft Designs 1325
Enamel Dots: Panduro (ja, ook uit Denemarken...)
Washitape: Wibra

Tof dat je weer op blogbezoek kwam,
ik probeer een deel van mijn blogrondje weer op de bus te doen,
in 2 keer ca. 50 minuten kan je al bij heel wat blogdinnen goeiedag zeggen...

Crealieve groetjes 
Nancy

Challenges en zo:
Atlantic Heart Sketches: # 226

Reacties

Je@net zei…
Mooie kaart, Nancy, en prima opgelost zo. Erg leuke uitwerking van de sketch ook!
Margreet zei…
Het heeft je wat hoofdbrekens gekost, maar dan heb je ook wat! Erg mooi!
50 minuten in de bus is lang, zeg....maar op deze manier kun je het nuttige met het aangename verenigen en zal de reis steeds snel voorbij zijn.
Fijne werkdag!
xxx Margreet
Diana zei…
Goedemorgen! Erg leuk geworden! haha was gezellig toch.
Men moet niet zuinig willen zijn. Dat zijn wij papiervreters toch niet haha. Het is erg goed gelukt!

X
Diana
click here for my blog
Diny zei…
Wow.....wat een GAAF kaartje Nancy!
Deze ga ik zeker onthouden.....hij is super!
Groetjes Diny
Eri zei…
Dat heb je heel mooi opgelost. Het is een prachtige kaart geworden.
Groetjes, Eri
Marjan zei…
Netjes gedaan dat doorkijkje en een heel mooie kaart!!
Trijntje zei…
Het is een prachtige kaart geworden Nancy. Heel mooi gelukt met de teksten. Leuke schets. De kaart van hieronder met het mooie papier is ook erg leuk. Groeten Trijntje




Wat een leuke kaart Nancy, het kostte je even wat hoofdbrekens, maar het resultaat mag er zijn! Groetjes Petra
Angelique zei…
Prachtige kaart, mooi hoe je het vellum verwerkt hebt. Ik heb ook met het blokje in m'n handen gestaan maar teruggelegd omdat ik niet wist wat ik ermee zou doen. Dit is super gedaan.
Ook je kaart voor "Be Challenged" is mooi geworden, het is zo'n mooi model en prachtig papier.
lieve groetjes Angelique
Een hele mooie kaart Nancy. Het is goed gelukt met die super leuke tekst en het vellum!
Misschien nog een tip: Als de achterzijde je stoort, kun je hier nog een cirkel (lijstje) overheen plakken!
groetjes, Caroline
Larissa zei…
Hij is leuk hoor!
Blijft mooi om vellum te gebruiken.
Ans Gilbert zei…
Hele mooie kaart Nancy, ik snap de werkwijze niet helemaal, maar ziet er leuk uit..
groetjes
Ans
Hetty P. zei…
Wat een leuke kaart, het is je goed gelukt met de tekst
Groetjes van Hetty
Ant zei…
Heel erg mooi, en een mooie lettertype.
Enny zei…
Dat is een prachtige kaart geworden Nancy ! Heel mooi opgelost, dat probleem met die tekst. En die bloemen zijn heel sierlijk. Groetjes, Enny
Renate zei…
Deze blokjes zijn vandaag op de één of andere manier in mijn mandje beland ;o) En ook ik had een beetje diezelfde twijfels, maar zo te zien is dat helemaal niet nodig.
Je hebt er echt een SuperGeweldigFantastisch kaartje mee gemaakt.

-xies- Renate.
Hermien zei…
Na enige twijfel heb je toch een prachtig kaartje gemaakt met je nieuwe aankopen Nancy.

Groetjes Hermien
GerJanne zei…
Nou, dat ziet er gaaf uit en ik heb op de foto's gekeken of ik zag wat je bedoelde. Ik ban namelijk nog niet bij Action geweest en ben heel benieuwd naar de vellumteksten. Als ze dicht bijeen staan is het toch juist moeilijk om ze uit te stansen? DAn ga je toch delen van andere teksten raken? Of snap ik iets niet?
Ik vind jouw kaart echt tof! En jouw blogrondje kun je ook een busrondje noemen. Handig eigenlijk wel, twee vliegen in een klap.
GerJanne
Patty zei…
love all the pretty details on your card. Thank you for joining AHSC this week.
Gina zei…
Leuke spulletjes heb je in de Action gevonden ! En heel mooi kaartje heb je gemaakt ! Mooi met de tekst op vellum! Groetjes, Gina
Nota Bene zei…
Ik zie dat ik alweer een achterstand opgelopen heb... Dit vind ik echt een prachtige kaart!
Groetjes, Nele
create.365 zei…
I love what you did with the window on the front of this card and the color choices are just beautiful! Thank you for joining us at the Atlantic Hearts Sketch Challenge and we hope to see you back again soon! ~Kathy K ~DT member
Christine zei…
Such a pretty window and lovely, delicate die cuts. Thank you for playing along at AHSC.
Blessings,
Christine
DT Member
Brandi zei…
Your card is stunning, I love the window and the colours are amazing. Thanks for playing along with AHSC!
Lisa zei…
Beautiful card! Love that window design and those flowers are so pretty! I'll have to check out the Elizabeth Crafts website now! Really gorgeous! thanks so much for playing along with us at Atlantic Hearts!
Love the stitched frame and you embellished it with such pretty flowers cuts. Beautiful card. thanks for sharing with us at AHSC this week.
Alyson Mayo zei…
Beautiful stitched frame and detailed die cuts. Love the sentiment as well. Thanks for sharing with us at Atlantic Hearts.
Very pretty card. I really like the colors you used, they blend together perfectly! Thank you for sharing with us at Atlantic Hearts Sketch Challenge!
chanya13 zei…
So cute card. Great colors!!! Thanks for sharing this with us this week at AHSC.
Annette Clark zei…
I LOVE your card, Nancy, especially the gorgeous colors! Great job. Thanks for sharing with us this week at Atlantic Hearts Sketch Challenge.

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils