Smile

Vandaag wordt mijn vader 77 jaar.  Hij noemt het "Een dag als een ander", het hoeft voor hem niet gevierd te worden...  Ergens begrijp ik hem : mijn moeder zou maandag 75 geworden zijn, gisteren zouden ze 52 jaar getrouwd geweest zijn.  Vroeger stond dit synoniem voor een toffe feestelijke week, meestal gingen we dan met zijn allen op weekend om dit te vieren.  Sinds ma er niet meer is, voelt het allemaal zo anders, en dat het slijt... tja, vind ik na bijna 6 jaar nog altijd niet...
Maar toch gaan we zijn verjaardag met zijn allen vieren hoor, morgenavond!  En het weekendje, dat houden we vol, maar wel op een ander moment in het jaar...

Het kaartje nu, ik had de cameramal van Nellie Snellen vorige zomer al gekocht, leek me zo leuk, maar toch nog niet gebruikt, want ik zag niet onmiddellijk hoe, dankzij You Tube ben ik toch wat 'wijzer' geworden, ha ha!


Ik heb als fotomodel pa's vriendinnetje Rosie gebruikt...  De foto's zijn genomen tijdens het Hemelvaartweekend op ons fietstochtje in de omgeving van Kinderdijk.  Het was toen ook heel warm en tijdens een stop mocht Rosie pa's hoedje op om wat schaduw te hebben... 
Ik weet zeker dat dit kaartje voor maanden op de kast zal staan bij pa, en dat veel bezoekers het zullen moeten bekijken, hij is altijd fier op mijn kaartjes...  En nu Rosie er op staat zal hij er zeker superblij mee zijn!
Hij heeft Rosie nu bijna een jaar, en ze doet hem zo goed! Verzet hij een stap,  Rosie ook!   Wandelen kan pa niet meer zo goed met zijn knieprotheses maar hij gaat dan fietsen, en Rosie loopt gewoon met hem mee.  Schitterend hoor die twee samen!


Aan de binnenkant van dit zomerse kaartje heb ik met de postzegelstans een oplegblaadje gemaakt om iets op te kunnen schrijven.  Leek me de perfecte vorm, pa is altijd postbode geweest...
De houding van het hondensilhouet deed me wat aan Rosie denken, de oren kloppen natuurlijk niet voor een mops, maar ik vind het wel een toffe mal...

 

Gebruikte materialen:
Camera: Nellie Snellen CCD001
Frenchy: PoppyStamps
overige mallen: AliExpress


PS Zag je het berichtje hierboven?
Ik geef een candy weg t.g.v. mijn verjaardag volgende maand.


 
Leuk: 
met het geslaagd-kaartje voor Demi ben ik gekozen als spotlight-winner bij Cardz 4 Galz.
Héél blij mee! 
 





Crealieve groetjes 
Nancy
Challenges en zo:
Crafting by Designs: Animals
Crafting from the Heart: #  164
Creative Moments:  # 120
Glitter 'N' Sparkle Challenge: # 244 - Masculine Card
Inspiration Destination: # 129
Seize the Birthday
Scrapping4Fun: # 93 - Summer

Reacties

Judith zei…
Gefeliciteerd Rosina met de verjaardag van je vader. Je hebt een mooi en persoonlijk kaartje voor hem gemaakt zal hij blij mee zijn.
Groetjes van Judith
Je@net zei…
Gefeliciteerd met je vader, Nancy. En wat een leuke kaart heb je voor hem gemaakt.
En ook gefeliciteerd met je winnende kaart!
Anoniem zei…
Leukkk!!!
Creatieve groetjes, Gaby
Marja zei…
Superleuke kaart heb je voor je vader gemaakt!
Leuk met zijn hondje erop verwerkt.
Groetjes Marja.
Crealientje zei…
Dat is een super leuke kaart voor je Vader!
Wat een schattig hondje. Een echt foto model :)
Gefeliciteerd met je vaders 77 verjaardag.
Nancy ik vind het ook niet slijten hoor, je leert er mee omgaan.Mis mijn papa nog elke dag. We steken een kaarsje aan, als we aan hem denken, dat geeft het gevoel dat hij er dan toch bij is.
Probeer er een leuke dag van te maken, mijn vader zei altijd "dat is het leven", geniet!
Je kaartje zorgt in iedergeval voor een big smile bij je vader, dat kan niet anders:)
Goed weekend, liefs Crealientje.
Irene zei…
Ik weet er alles van Nancy, je leert er mee omgaan maar wennen zal het nooit....de lege plek(ken in mijn geval) blijven!
Maar dat je vader onwijs blij zal zijn met deze super kaart met de enige foto van zijn Rosie dat kan niet missen! Gefeliciteerd en toch een heel fijne dag voor allemaal!

Liefs, xx Irene
Rimmie zei…
Wat heb je een mooie fotocamera-kaart gemaakt voor je vader.Van harte gefeliciteerd!
Ik snap zijn reactie wel hoor, maar toch wil je het niet ongemerkt voorbij laten gaan. Geniet van de mooie momenten samen.

Groetjes

Rimmie
Margreet zei…
Proficiat met je vader Nancy! Bij mij is het net andersom: geen vader meer, maar wel nog mijn moeder.
Wat een mooi fototoestel heb je voor je vader gemaakt en wat leuk dat je Rosie er ook bij hebt gebruikt! Hou die weekendjes maar in ere....heb je later wat moois om op terug te kijken.
Proficiat ook met je winnende kaart....super.
Heel fijn weekend!
xxx Margreet
Nicolette zei…
Heel mooi Nancy en wat een leuk model. Fijne verjaardag morgen.
Groetjes Nicolette
Marfien zei…
Leuk gemaakt, uiteindelijk is het dus toch goedgekomen :-)
Ja, die filmpjes zijn soms toch wel handig. Vrolijke foto heb je gebruikt. Wij hebben morgen ook een familiefeestje hier, fijne dag
Eri zei…
Wat leuk deze camera voor je Pa met Rosie in de spotlight. Dat zal hij vast geweldig vinden.
Groetjes, Eri
Ah, this is so sweet. Love Rosie and your lovely card
Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges
Rachelle DT
http://scrapping4funchallenges.blogspot.com
Such a fun and sweet card.
Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges
Vicki DT
http://scrapping4funchallenges.blogspot.com
Ans Gilbert zei…
Hoi Nancy
je hebt een super leuke kaart voor je vader gemaakt, met leuke foto's van Rosie..fijn dat ze samen met de fiets weg kunnen.. wens jullie een fijne verjaardag.
gr.Ans
Freubelmina zei…
Wat een bijzondere kaart Nancy, zoveel persoonlijke dingen heb je gebruikt! Fijn dat je pa hier zo trots op is,zie het helemaal voor me!
6 jaar is nog niet lang he?! Mijn moeder alweer 24 jaar geleden en ik mis haar nog steeds...
Gefeliciteerd met je gewonnen kaart, die is ook erg mooi dus verdiend!
fijn weekend en lieve groetjes, Wilma
Carla's Cards zei…
Cute work, thanks for sharing with Crafting from the Heart!
GerJanne zei…
Hoi Nancy,
ik kan het me zo indenken van je vader! Als alles zo'n beetje samenvalt, wat je vroeger echt vierde en dat is er nu niet meer....maar wel goed dat jullie het wel vieren. Zal hem toch goed doen! Je kaartje is erg leuk! Die Rosie staat er gaaf op, met dat hoedje. En mijn vader heeft mijn kaartjes ook op zijn kamer staan in de vensterbank. Al drie jaar!
77, In Drenthe in Nederland zeggen ze: de leerz'n omhoog.(omgekeerd paar laarzen;-))
Fijn weeekend en goed verjaardag voor je vader.
Groetjes,
GerJanne
Myriam zei…
Wat een schitterende creatie! De foto's van Rosie zijn prachtig en zó leuk, je pa zal er ongetwijfeld heel blij mee zijn. Inderdaad, de jaren lijken niets.. ik sta er altijd van versteld dat een familielid bv. al 10 jaar er niet meer is..
Geniet met z'n allen met het vieren van je pa's verjaardag!
Nota Bene zei…
Dit is zo'n superleuke kaart! Die foto's van Rosie zijn zoooo grappig. En het is echt een schatje van een hondje, dat herinner ik me nog goed! Wat fijn dat je vader er zoveel aan heeft.
Groetjes, Nele
Sylvia zei…
Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader,Nancy.Je hebt een mooie kaart voor hem gemaakt.leuk model en een mooie foto.Gefeliciteerd met je winnende kaart.altijd leuk.Fijn weekend.

Groetjes,Sylvia.
Angelique zei…
Gefeliciteerd met je vaders verjaardag. Wat een leuke kaart, zeker dat Rosie bij de tweede foto haar tong uit d'r bekje heeft. Is zeker een week met dubbele gevoelens, ik snap je vader ook wel. Zes jaar lijkt voor sommigen lang maar voor anderen lijkt het de dag van gisteren.
lieve groetjes Angelique
What a fab card. I bet your dad loved it. I love the picture you have included in the camera.
Thank you for joining us over at Scrapping4funChallenges. Good Luck
Kelly (DT)
heel mooi persoonlijk kaartje voor je vader, dat zal hij vast en zeker op prijs stellen! groetjes Petra
ELE zei…
Nancy,
thanks for joining us for our Creative Moments Challenge .
Your card it's very funny.
We look forward to seeing you again next time.
Hugs,
creativEle DT
Enny zei…
Wat een prachtige kaart voor je vader, hij zal er zeker blij mee zijn. Ja, zonder je moeder... dat is nooit meer hetzelfde hé.... Gelukkig heeft hij zo'n lief hondje als gezelschap ! Nog proficiat met je winnende kaart ! Groetjes, Enny
Unknown zei…
Oh my goodness, this might be the cutest thing I've ever seen! I love it!!!

Thank you for joining us as Scrapping4FunChallenges! Best of luck to you, and hope to see you next round!

Carrie, DT :)
dearzae.com
Diana zei…
Alsnog van harte gefeliciteerd! En wat een geweldige leuke kaart!

Bedankt voor je deelname aan de challenge bij Scrapping4fun! Veel succes en hopelijk zien wij je weer terug bij de volgende challenge!

X
Diana
DT member at Scrapping4funChallenges
Diana's Creations
Gina zei…
Super schattig met de foto van Rosie erbij ! Dat kaartje blijft eeuwig op zijn kast staan ! Spijtig dat deze week ook met trieste gevoelens / herinneringen gepaard gaat. Hou je goed ! Groetjes, Gina
Vicki Dutcher zei…
Adorable dog photos - fun cards. Thanks for joining in at STB

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils