Kleurenkaartenteam # 1/2020 : Pistachegroen en zwart

Vorige maand liet ik het kleurenkaartenteam even links liggen, maar vandaag ben ik blij om weer bij het "team" te zijn...
GerJanne mocht de nieuwe kleur bij zwart kiezen voor deze maand: pistachegroen.


Ik geraak nog niet echt in de kaartenmaakflow,
ik maakte dan ook een eenvoudig kaartje in zwart en groen,
niet het juiste groen, maar wat is pistachegroen eigenlijk,
pistache-ijs is bij het ene ijskarretje ook wel veel feller dan bij het andere...

Maar ik was niet echt tevreden, zocht verder in mijn papier
en vond wat 'aanvaardbaarder' pistachegroen
en maakte dus nog een kaartje
en met  wat wit erbij veel meer geslaagd, vind ik toch...


Gebruikte materialen:
DP: een restje van Stampin' Up
Cardstock: Xenos
Hoera: CreaLies
Vlindertje: Marianne Design LR0261
Sequins: Buttons Galore and More
Parelbloemen: China

Dit was mijn eerste kaartje:


Gebruikte materialen:
 Tekststempel: Wish for it all - SU
Stansen: Doily wishes - SU

De inspiratiefoto:


 Leuk dat je weer langskwam,
de adressen van de andere dames van het KKT vind je hier.
Breng je hen ook een bezoekje,
altijd leuk, en zeker als je ook een berichtje achterlaat!
Dankjewel!

Ik doe zeker ook mijn KKT-rondje maar vrees dat het vandaag niet zal lukken,
heb een heel drukke dag voor de boeg en vanavond nog een vergadering,
en als ik na tienen thuiskom zal mijn bed mijn beste vriend zijn denk ik...
Misschien morgen of overmorgen op de bus,
of anders in het weekend...


Crealieve groetjes
Nancy


Reacties

ze Zijn beide heel anders maar zo leuk.
Pistache was voor mij ook een meer bruingroenige kleur, maar ik heb de foto maar gevolgd.
Wat een leuke kaartjes zijn er he, zo verschillend allemaal!!

liefs annemarie en Merit
Eri zei…
Twee mooie kaarten, al heeft de "hoera" mijn voorkeur!
Groetjes, Eri
GerJanne zei…
Wat leuk dat je ze allebei laat zien. De Hoera is natuurlijk super! Maar de tweede is hoe volgens mij een kaart voor het KKT eigenlijk zou moeten zijn. Is vaak wel heel lastig om maar twee kleuren te gebruiken.... Als je bij de laatste nog een drie plakt, kan het zo voor een driejarig jubileum...
2 mooie kaartjes, de eerste geeft mij een lente gevoel en de andere heerlijk winters.
Groetjes, Anita
Sarah zei…
Wat ziet je blog er fris uit!
Oogt mooi en rustig.
Je eerste kaart vind ik heel mooi, je snijmachine was een top kado.
Succes nog met je dag!
Margreet zei…
Wat een mooie, nieuwe blogjas heb je, Nancy. Moest even kijken of ik wel bij de goede Nancy was....lol.
Je hoera kaart is heel tof (vind het ook een gave stans). Ook je andere kaart ziet er prachtig uit.
Veel succes met je drukke dag en geniet vanavond van je beste vriend.
xxx Margreet
Marijke zei…
Dat had ik ook wel wat is pistache groen, maar iedere groen is eigenlijk wel goed toch? Ik vind je kaartjes mooi geworden. Die stans van hoera is erg leuk! Ik vind beide kaarten goed gelukt hoor! Veel succes vandaag, denk aan jezelf en je gezondheid zou ik zo zeggen! Groetjes Marijke.
Gina zei…
SUPER leuke HOERA-kaart ! De kaarsjes zijn ook mooi hoor! Maar 'Hoera' is wel leuker :) Groetjes, Gina
Pistache is voor velen onder ons een hele aparte kleur zie ik hier en daar, er zijn al vele verschillende interpretaties geplaatst 😁. Na jouw worsteling met de ene kleur ggroen tóch nog een andere kaart weten te maken, ondanks het gebrek aan kaartenmaakflow... beiden zien er erg leuk uit. Groetjes Petra
Colien zei…
Leuk dat je ook de HOERA-stans hebt gebruikt, mooi! Je tweede kaartje is ook tof en echt alleen maar zwart met groen: knap gedaan!
grtz Colien
Jantine zei…
Mooie kaarten, Nancy! En ja, de invulling van de juiste kleur is bij pistache-groen nog niet eenvoudig. Dat vond ik ook. Ik vind beide kaarten mooi!
Groetjes
jantine
karin zei…
Tja er zijn ook 50 tinten groen 😀Mooie kaartjes Nancy.
Groetjes,
Karin
Caroline zei…
De eerste kaart die je laat zien (de 2e die je gemaakt hebt) vind ik ook veel mooier van kleur en dichter bij pistache denk ik.
Groetjes Caroline
Femminde zei…
Wat een leuke kaartjes. Ik vind ook die met de Hoera stans de leukste. Wat een gave stans is dat ook!! (ik kende hem nog niet tot vandaag)
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde
Tja ik denk niet dat er een pistache-groen-politie bestaat dus ik keur beide kaartjes goed! Leuk zijn ze, die Hoera stans zag ik al bij Colien, ik vind hem super. Ik heb de challenge zelf even overgeslagen, vond het toch een wat lastige combinatie maar ik kom natuurlijk wel even kijken bij iedereen.
Enny zei…
Een prachtige kaart Nancy, mooie kleuren ! Ik zat een week zonder computer,maar nu lukt het weer ! Groetjes, Enny
Je@net zei…
Wat een leuke kaarten heb je voor het KKT gemaakt, Nancy!
Freubelmina zei…
Ze zijn beide erg leuk Nancy.
Lieve groetjes xx
gerrie zei…

Ik zag maar één kaart, heel groot, maar dat hoera lijkt me heel mooi voor een kaart.
Groetjes, Gerrie.
Marjan zei…
Pistache zie ik ook niet terug in het voorbeeld, maar meer in jouw eerste kaart met de HOERA letters, vind ik altijd erg leuk. Het is niet zo fel. Kunstmatig pistache in ijs wel vaak, ja. Maar ook je tweede kaart vind ik tof.
Het blijft toch ook een kwestie van smaak, als ik de reacties zo lees.
Laurespage zei…
Nancy,
Allebei totaal anders, maar zeker allebei geslaagd.
Groetjes, laurette
Ze zijn alle twee heel goed gelukt Nancy! Mooie kaarten in de KKT-kleuren! En dankjewel voor je reactie op mijn nieuwe logo :) je bent de eerste die het zegt :) het staat er een paar dagen op.. Fijne avond!! Lieve groetjes, Yvonne

www.thecreativeteacup.nl
Rosina zei…
Het is je perfect gelukt om 2 prachtige kleurenkaartjes te maken Nancy...de tekstvorm van je bovenste kaartje vind ik heel mooi ...en inderdaad het 2e kaartje heeft wat fellere groene kleur, ook heel gaaf gemaakt...
groetjes Rosina
Nicolette zei…
Ze zijn alle 2 erg leuk Nancy. Ook ik vind het het groen van het 2e kaartje wat feller.
Groetjes Nicolette
Margo zei…
Superleuke kaarten Nancy, hier staat het ook allemaal wat op een laag pitje.
Groetjes
Margo
Grietje zei…
Prachtige kaartjes, mooi te zien al die verschillende kaartjes met deze kleurencombi.

Groetjes Grietje
Nancy zei…
Hey Nancy,

Ook al gaat het je niet zo goed af, jouw kaartjes zijn allebei super mooi...
Leuk die nieuwe snijmal van Crealies...

Liefs,
Nancy
!neke zei…
Top kaartjes !
Groeten Ineke
Marfien zei…
de een is vrolijk de ander mystiek, heel mooi Nancy, het lijkt wel een glas in lood raam, vind hem echt gaaf!
chantal zei…
Die hoera ben ik nog ergens tegen gekomen. Vind hem wel leuk.
Kleuren komen beter uit bij de tweede kaart, maar vind ze beide wel mooi
liefs Chantal
Creatiels zei…
'tja, pistache kleur is voor interpretatie vatbaar., maar je beide kaartjes vind ik meer dan geslaagd,. Al heeft het 1ste kaartje mijn voorkeur.
Bedankt voor je fijne commentaar op mijn Blog
Groetjes
Els
Caroline zei…
twee heel verschillende en heel anders dan mijn kaart, heel mooi, groetjes Caroline
Ellen zei…
Prachtige kaartjes hoor...top!
Groetjes Ellen
Nelleke zei…
Jaah de hoera kaart is geweldig, ik hou ook zo van de hoera stans je krijgt er zulke mooie kaarten mee. beide kaarten zijn weer leuk geworden en leuk dat je toch weer mee bent gaan doen. Haha en de discussies wat pistache groen nu is, is alleen maar leuk. Het plezier in het kaarten maken staat voorop. Groetjes, Nelleke

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils