Create what sets your heart on fire...

Soms krijg ik eens een vraag om een kaartje te maken voor mijn schoonzus, zo ook deze keer.  Of ik een kaartje kon maken voor een vriendin die 65 wordt, of ik er ook haar hobby's in kon verwerken: ze maakt keramiek en gaat graag op wandelvakantie.  Ik kon me daar als kaartje niet echt iets bij voorstellen...  Het bleef maar door mijn hoofd spelen, ik kreeg de vraag gelukkig een paar weken op voorhand...  Ik had al gegoogeld op wandelschoenstempels maar de mooie die ik zag waren niet meer te koop, ...
Toen we in Deventer waren vond ik in de Stempelgalerie (tip van GerJanne) een stempel van wandelschoenen, maar zo'n klein stempeltje...  Ik ontdekte er ook een reeks Amerikaanse stempels, zo tof, en wetend dat de jarige een mooie bloementuin heeft kocht ik er ook de stempel met de tulp.
Ondertussen was mijn schoonzus in Schotland op wandelvakantie, o.a. met die vriendin, een appje om te weten wat de lievelingskleur van de jarige was, en zo had ik alle elementen om aan de slag te gaan...


Eerst heb ik het dametje met de tulp gestempeld met versamark, wit embossingpoeder erop en verhit.  Daarna heb ik mijn achtergrond gesponst met 3 groene oxide-inkten, wat beneveld met water, dan nog wat bewerkt met dezelfde kleuren met het stencil, een van mijn favorietjes voor het moment...
Met 2 achtergrondstempels alles wat 'omkaderd'.  De schoenen en een grote 65 erbij.  De tekststempel is één van de kadootjes van mijn man voor mijn verjaardag, ik vond dat die hier wel mooi bij paste. Een fijne zwarte mat, een gele mat en dat alles dan op een witte basiskaart van 15/15 cm.




Aan de binnenkant een leuke verjaardagsstempel en op de enveloppe stempelde ik nog eens de wandelschoenen, na alle moeite om die te vinden kon ik die best toch nog eens gebruiken... 
De gevouwen-vogelstempel vond ik er wel leuk bij passen,  er staat zelfs een stukje landkaart op het 'krantenpapier', perfect voor deze globetrotter...

Gebruikte materialen:
Distress Oxide: Cracked Pistachio, Evergreen Bough, Twisted Citron 
Stampin' Up inkt: Chocolate Chip, Lemon Lime Twist, Tranquil Tide
Versamark & Wow embossingpoeder 
Wandelschoenen: Stempelgalerie.nl
Tulip4you: American Art Stamp
Background Stamps: Studio Light: STAMPSL184 en 185
Tekststempel: Artful - Penny Black 30480
vogel: Art Stamp - Carabelle Studio SA60162E
Hieperdepiep: Craft Emotions
Mask Stencil: Studio Light MASKMB03
65: AliExpress 

Crealieve groetjes
Nancy

Reacties

carla zei…
Je kaart naar opdracht helemaal geslaagd Nancy.
Het is een prachtkaart geworden met mooie achtergrond en de wandelschoentjes staan er lief bij.
Tof gedaan.
Groetjes,
Carla
Hetty P. zei…
Zo leuk dat je toch nog de inspiratie kreeg voor de kaart.
Leuk hoe je alle stempels gecombineerd hebt, je hebt er zelf bijna een wereldreis voor gemaakt.
Je achtergrond is schitterend geworden, wat een mooie kleuren bij elkaar
Groetjes Hetty
Je@net zei…
Wauw...zo heb je er wel een super mooie en persoonlijke kaart voor de jarige van gemaakt, Nancy. Dit gaat vast in de smaak vallen!
Lia zei…
Je zoektocht naar alle materialen heeft een prachtige kaart opgeleverd!
Lia xx
Margreet zei…
Klonk als een best wel moeilijke opdracht, maar ik vind dat je helemaal geslaagd bent. Het is je gelukt om alle gevraagde elementen te verwerken. Je achtergrond vind ik supermooi en je Amerikaanse stempel is echt gaaf. Ik heb ook eens in die winkel een stempel (eigenlijk 2) gekocht van American Crafts en volgens mij is dat van hetzelfde merk als jouw dame met de tulp.
Gezellige zondag!
xxx Margreet
Colien zei…
Missie geslaagd, wat een mooie kaart!
grtz.Colien
Ans Gilbert zei…
Prachtige kaart Nancy, helemaal goed uitgedacht en toen aan de slag,
ik vind de stempel van de gevouwen vogel echt te gek..en de andere natuurlijk ook,
Ansx
Eri zei…
Prachtige kaart Nancy , helemaal geslaagd!
Groetjes, Eri
karin zei…
Niets is zo leuk als een kaartje maken speciaal voor iemand met alles erop wat ze mooi vinden. Je bent er goed in geslaagd Nancy.
Groetjes,
Karin
Zo, dat had heel wat voeten in de aarde om deze kaart te maken, maar het is je gelukt, top! Groetjes Petra
Enny zei…
Wauw, die kaart is mooi geworden Nancy, super gestempeld en mooie achtergrond, en die tekst is prachtig ! Groetjes, Enny
Hermien zei…
Leuk die opdrachtjes maar niet altijd even gemakkelijk voor ons Nancy! Maar het is je toch gelukt om een prachtig kaartje te maken voor de 65 jarige.

Groetjes Hermien
Gaaf Nancy, ik hou ook erg van dit soort kaarten, maar ben er niet zo bedreven in! Het was even zoeken en nadenken, maar het is een prachtige persoonlijke kaart geworden!
xx Gerie
Crea Ankie zei…
Dat heb je heel mooi gedaan Nancy!
karien zei…
Leuke kaart Nancy
Groetjes Karien
Oh wauw je hebt er echt je uiterste best op gedaan Nancy. Alle interesses heb je wel aan weten te halen. Ik vind het prachtig zoals je de achtergrond gemaakt hebt, mooie kleuren, mooie stempels..top. Zelfs de envelop ben je niet vergeten. De jarige gaat vast héél blij met deze kaart zijn :)
Lieve groetjes Miranda
Trijntje zei…
prachtige achtergrond met de distress inkt gemaakt Nancy. superleuke kaart met de tekst! Groeten trijntje
Leni zei…
Nancy , het is werkelijk een fantastische kaart geworden met een hele persoonlijke noot ................schitterend werk !!!

gr Leni
Gina zei…
Wauw deze is ook heel mooi geworden met die achtergrond! Groetjes, Gina

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils