Kleurenkaartenteam

We zijn alweer de laatste woensdag van de maand, kleurenkaartendag dus.
Toen ik hoorde dat bij het zilver van vorige maand het fuchsia vervangen werd door paars, was ik sebiet enthousiast, het leek me leuk om een kerstkaartje in die kleurencombinatie te maken.

Snuffelend in het (beetje - ha ha) dessinpapier dat ik liggen heb werd het al een minder evidente keuze...  Dan maar zonder dessinpapier voor mijn kerstkaartje.

Voor het eerste kaartje heb ik met embossing gewerkt voor de achtergrond, de mal uitgestanst uit zilverpapier en de achtergrond uit donkerpaars cardstock.  Uiteindelijk viel het resultaat me een beetje tegen, ik vond het uitgestanste wat te bling bling...


Dan ook eens omgekeerd geprobeerd: een zilverkleurige achtergrond met kerstteksten en -motiefjes en daarop een donkerpaars silhouet van de Heilige Familie.  Iets soberder, maar dit vond ik dan toch wel beter.

Het fotograferen was heel moeilijk, ik fotografeerde maandagmorgen nochtans met daglicht, zowel binnen als  buiten en toch kreeg ik het paars nooit echt mooi.  Het silhouet van de onderste kerstkaart is in dezelfde paarse kleur als het donkerste van de kaart hierboven...


Gebruikte materialen kerstkaarten:
Nativity: Creative Expressions
embossingfolder Kerstmis: Nellie Snellen MLTXT001 
Cardstock: Yvonne Creations Magical Winter
Zilverdessinpapier: merkloos, gekocht op Hobbybeurs in Mechelen

Omdat een collega-vriendin momenteel in de lappenmand zit, en zij gek is op paars heb ik nog een opkikkerkaartje gemaakt op basis van de schets van Paper Play Sketches.


Gebruikte materialen:
Grand Zinia: Background & Outline: Memory Box
Een opkikker voor jou: Marianne Design CR1316
wit-zilver DP: Avec
paars DP: La Provence - Marianne Design PK9132
paars en zilverkleurig lint

Fijn dat je op blogbezoek kwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat,
ik lees de berichtjes met veel plezier!  


Welkom Margreet als nieuwe volgster!  
Ik zie aan het aantal dat er nog mensen bijgekomen zijn, maar kan ze niet echt ontdekken... 

Ga je ook langs bij de 'collega's van het kleurenkaartenteam'?  
De links vind je hier.


Crealieve groetjes
Nancy


Challenges en zo:
kaart1
CHCC Extra: oktober

Kaart 2
CHCC: # 304 - Use a sentiment
Christmas Card Challenges: # 46 - Anything goes

kaart 3
Paper Play Sketches: # 18 - te laat om mee te spelen...


Reacties

jij hebt je lekker laten gaan ! wel 3 kaartjes, leuk ! mooie resultaten !
bedankt voor je deelname alweer, ik zie je graag volgende keer weer =)
nog een fijne dag,
grtjs,martina
x
Margo zei…
Goedemorgen Nancy,
wat een toffe kaarten zeg ! En dan nog meteen 3 ! Jij bent lekker productief geweest !
Groetjes
Margo
Nicolette zei…
Heel mooi zijn ze Nancy. Een mooie combinatie van paars en zilver.
Groetjes Nicolette
Petra L zei…
Mooi al moest ik even twee keer goed kijken wat het nou was. Op de tweede kaart is het, vind ik, net iets duidelijker te zien. Mooi hoor.

Ook het kaartje voor je collega is mooi.

Lieve groet, Petra
Margreet zei…
Zo, je hebt goed je best gedaan Nancy...mooie kaartjes in deze 'pittige' combinatie...het fotograferen van het zilverkleurige vond ik ook zo moeilijk!
xxx Margreet
Je@net zei…
Goed bezig, Nancy. Maar liefst 3 leuke kaarten in deze kleurencombi. Knap gedaan!
Colien zei…
Wat een productie, erg mooie kaarten heb je gemaakt! Het fotograferen van zilverpapier valt inderdaad niet mee, maar het is je gelukt!
grtz.Colien
marijke zei…
Mooie kaarten, ik vind de zilveren ook wel mooi hoor! En dan drie kaarten, super! Een mooie opkikker kaart. Groetjes Marijke
Dora zei…
Mooie kaarten!
Crea Ankie zei…
Mooi gedaan Nancy
Marjan zei…
Ik vind ze alle drie zeker geslaagd, maar de onderste voor je vriendin heeft geloof ik mijn voorkeur.
Margreet zei…
Hoi Nancy, hier ben ik nog een keer. Je vroeg wat voor folie ik heb gebruikt: gewone alufolie uit de keuken dus! Stevig eromheen vouwen en daarna embossen.
xxx Margreet
!neke zei…
Ze zijn echt alle drie top !
Beautiful Cards, love the dies and colours
Thank you for joining in with my candy, do ensure you are a follower so you do not miss out
hugs Kate x
Nancy zei…
Hey Nancy,

Wat een uitdaging om kerstkaarten in deze kleurencombinatie te maken. De tweede is inderdaad wel iets duidelijker. Ook nummer drie is zeker geslaagd!

Liefs,
Nancy
aussie aNNie zei…
Hello Nancy, I just adore your cards, the dies are gorgeous as are the stunning classy colours.xx{aNNie}
Veerle zei…
Ook ik had moeite om het zilver op foto te krijgen Nancy. Ook met verschillend licht geprobeerd maar helaas. Jouw 3 kaarten zijn ook mooi geslaagd, goed gedaan in deze pittig combi. Ook voor mij was het idee een makkie maar de uitvoering heel wat minder ha ha ha. Groetjes, Veerle
Leuk om de kaarten omgekeerd van kleur te maken, ze zien er totaal verschillend uit. En ook nog een beterschapskaartje, jij bent actief bezig geweest! Groetjes Petra
Scraptastisch zei…
Ik moest ook even kijken hoe de zilveren stans in elkaar zat Nancy, zilver is bijna niet goed op de foto te krijgen hè! Goed gedaan met deze kleuren! En wat zal jij in je knollentuin zijn met de bloghop prijs van Marianne!!! Gefeliciteerd Nancy!!! onwijs leuk voor je!
Groetjes van Gerie
Ellen zei…
Ook jij bent al zo productief met de KKT-kleuren! Mooie serie.
Jantine zei…
Wauw Nancy, maar liefst drie kaarten! Ik vond het nogal een uitdaging in deze kleuren, maar je hebt erg mooie kaarten gemaakt. Die stans van de H.Familie is leuk, zeg. En verrassend in deze kleuren, vind ik. Je opkikkerkaart zal zeker een opkikker geven.
Groetjes
Jantine
PS Ik was dit keer wat laat met plaatsen, hopelijk kom je nog een kijkje nemen :-)
Rosina zei…
dat zijn 3 schitterende kaartjes Nancy..zo leuk gecombineerd in deze KKT kleurtjes...
en gefeliciteerd met je prijs met de bloghop van Marianne Design...

groetjes Rosina
chantal zei…
je bent heel ijverig geweest. Je kerstkaarten zijn mooi
liefs Chantal
GerJanne zei…
Hoi Nancy,
wat een mooie kaartjes allemaal! Ik vind het ook een heel mooie combinatie. Ik vind het wel jammer dat het watermerk midden op je foto's staat, kun je die niet wat naar onder verplaatsen zodat je kaartje beter uitkomen? Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, hoor, maar ik ben maar zo eerlijk.
Groetjes,
GerJanne
karien zei…
Alle drie erg leuke kaarten in mooie kleuren
Groetjes Karien
Nota Bene zei…
Waw, jij hebt meteen 3 kaarten gemaakt! Heel tof gedaan.
Groetjes, Nele
Marfien zei…
Mooie kaartjes Nancy, zie nu gelijk het effect van de kerstembossingfolder, heb deze ook maar nog niet uitgeprobeerd, mooie stans van de H. Fam.
Ook een lieve opkikker.
Danielle zei…
Goed bezig geweest!! Lastig soms om het mooi op de foto te krijgen, heb ik ook regelmatig last van..... leuke kkt kaartjes laat je zien!
Creatiels zei…
een mooie reeks kaartjes heb je gemaakt, in degevraagde kleuren.
groetjes
ELs
Francisca zei…
Ho wat mooi .
Mooi stans van Maria en Jozef vind ik heel leuk .
Groetjes,
Francisca
Larissa zei…
Heel mooi, allebei!
En dat fotograferen is een klein drama dan he, hihi.
Nelleke zei…
Ja de uitdaging viel even wat tegen he? Je hebt dan misschien wel iets in de gedachten... Toch 3 supermooie kaarten gemaakt in de kleuren combi en je 2e vind ik denk ik ook net iets mooier als de
eerste. Groetjes, Nelleke
Debbie zei…
Beautiful card!!
Thanks for playing along this week at Christmas Card Challenges!!
Debbie (CCC DT)
Debbie's Dash of This and That
Heather zei…
Oh, how sweet! I LOVE your color combo and the simplicity of this card! Thanks for playing with CHNCC2. I'm so sorry I'm so late in commenting . . .

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils