Merry Christmas and a Happy New Year

Nog een kerstkaartje, deze keer geprobeerd een vintagekaart te maken.  Ik hou zo van mooi en goed 'gevulde' vintagekaartjes, maar vind het best moeilijk om ze te maken!
Ik weet niet hoe jullie te werk gaan?  Ik zoek een plaatje, bijpassende papiertjes en ga dan aan het stansen, leggen, verleggen, combineren, anders combineren, ... en zo groeit mijn kaartje...


Hieronder nog 2 detailfoto's:


Ik wou eerst de randjes van de basiskaart in kraft met gesso bewerken, maar gebruikte nu eens Distress Stain, kleur Brushed Pewter, vind het wel een feestelijk randje zo...  Het kadertje zag ik onlangs liggen bij Wibra, mooi hé.  Mijn doosje met belletjes onlangs teruggevonden, die mochten natuurlijk ook niet ontbreken op dit kerstkaartje!


De tekstsmal heb ik uitgestanst uit lichtblauw parelmoerpapier, bewerkt met distress inkt Stormy Sky. Ook nog eens uitgestanst uit kraft, voor het schaduweffect.   Als 'hulstbesjes' heb ik diamond gems en een brad gebruikt.

Gebruikte materialen:
Plaatje: Vintage Knipvel Marianne Design
Rectangle Parenthesis: X-cut - Do Crafts 
van Memory Box:
Holly Bouquet - Swirly Christmas Tree - Snowflake Tree 
Classic Christmas Tree - Holly Vine - Alexa Border 
Van Marianne Design:
tekstmal Merry Christmas - cijferstempels - Diamond Gems
Small Luxe Poinsettia : Poppy Stamps 
Achthoekige mal: Joy/Noor 
Ovaal: Cottage Cutz
Brads: Panduro

Creatieve groetjes
Nancy

Challenges en zo:

Reacties

Je@net zei…
Vind het een mooie kaart geworden, Nancy!
Margo zei…
Het is een supermooie kaart geworden ! Je bent zeker geslaagd hoor, een mooie en goedgevulde vintage-kaart !
Groetjes
Margo
Marja zei…
Het is een mooie kaart geworden Nancy!
Groetjes Marja.
Ans Gilbert zei…
Mooie kerstkaart., met een erg leuk plaatje en lekker vol
groetjes,
Ans
Petra L zei…
In één woord: WOW!

Ik ben er ook niet zo "handig" in om vintage kaartjes te maken. Sterker nog...volgens mij heb ik eens eentje gemaakt en is het toen ook daarbij gebleven ;-)

Lieve groet, Petra L
Wil Frutsel zei…
Een prachtige scrapkaart, mooie kleuren en heel veel malletjes en details te besperen. Mooi gedaan hoor!!
xx Wilma
Liesbeth zei…
Wat een mooi bijzonder kerstkaartje Nancy, leuk dat je weer meedoet bij WLVC. gr. Liesbeth
Misseke zei…
Dat ziet er schitterend uit Nancy - supermooi samengesteld en gedaan.

Groetjes,
Misseke
Anoniem zei…
Hoi Nancy ik bedenk altijd eerst wat ik wil maken (creatie of een kaart en welk model), dan kies ik DP uit, (en eventueel de kleuren voor mijn afdrukje), dan bedenk ik welke stansen ik erin wil hebben, en begint het schuiven hihi. Iedereen doet het op zijn eigen manier denk ik ;) Jouw vintage kaart is mooi en heerlijk winters! Mooie blauwe tinten met het wit en het plaatje komt er mooi op uit :)
Lieve groetjes Chantal
carla zei…
Wat een mooie creatie en zoveel prachtige dingen op te zien.
Top gemaakt Nancy.
Groetjes,
Carla
Rosina zei…
Tjeee Nancy wat heb je dat weer schitterend gemaakt, zoveel prachtige stansjes erop gemaakt...komt heel chique over....

groetjes Rosina
Neline zei…
Prachtig zeg zo alles bij elkaar!!
groetjes
Neline
vintagebyina zei…
Mooie kerstkaart.
Groetjes Ina
Wow this is an amazing Christmas card. Thank you for joining us at Winter Wonderland this week.
Crafty hugs
Lesley
Carla's Cards zei…
Great design for a card, thanks for sharing with A Snowflakes Promise!
roelie zei…
prachtige vintage kerst kaart Nancy

en je doet het prima zo ik kies ook papier scrap papier plaatje of stempel uit dan de mallen er bij en schuiven maar

gr roelie
Jolanda zei…
Een prachtig kaartje en ja ik zit ook altijd te schuiven en met stanzen te werken en als alles dan eindelijk ligt ga ik alles plakken en soms als ik een gaatje zie denk ik ja daar kan dit of dat nog bij en zo is er dan weer een nieuwe creatie geboren. Gezellig dat je meedoet met onze challenge bij WLVC.

Groetjes Jolanda
Jolanda zei…
Een prachtig kaartje en ja ik zit ook altijd te schuiven en met stanzen te werken en als alles dan eindelijk ligt ga ik alles plakken en soms als ik een gaatje zie denk ik ja daar kan dit of dat nog bij en zo is er dan weer een nieuwe creatie geboren. Gezellig dat je meedoet met onze challenge bij WLVC.

Groetjes Jolanda
Angelique zei…
Wat een prachtige vintagekaart heb je gemaakt, zo sfeervol in deze tinten. Ook ik vind het heel moeilijk om ze te maken maar heel mooi om te zien.
groetjes Angelique
Shirley-Anne zei…
Amazing detailing for this fabulous creation . Thanks for sharing with us at Christmas Card Challenges
SewPaperPaint zei…
This is so very pretty!
Inkyfingers zei…
What a beautiful vintage creation with so much of interest!
Thanks for sharing with us at Christmas Card Challenge.
Plony zei…
Ik moet lachen dat je schrijft...mijn doosje met belletjes ook weer terug gevonden hahaha....Het is ook overal hetzelfde hè....Hoe zou het toch komen...misschien hebben we teveel spullen???
Je hebt in ieder geval een prachtige kaart gemaakt met hele mooie details...en de belletjes natuurlijk. Dankjewel voor je deelname aan onze challenge van WLVC.
xxx Plony
Suze zei…
Beautiful Christmas creation. Thank you for joining in the challenge at CHNC Extra for October.
Nicolette zei…
Hallo Nancy,

Wat een schitterend kaartje en wat een mooie mallen heb je allemaal gebruikt! Het ziet er echt heel mooi uit!
Bedankt voor je deelname aan de challenge bij WLVC! En uiteraard graag tot een volgende keer!

Lieve groet, Nicolette
Anoniem zei…
Pretty card so love the vintage style, Good luck with the ABC Christmas Challenge DT call
hugs Samantha :0)
Lorraine A zei…
Gorgeous card Nancy :-) I love the vintage look of this, absolutely fabulous :-)

thanks for joining us on the ABC Christmas Challenge
luv
Lols x x x

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils