Hele mooie kerstdagen

Een kerstkaartje zonder stempelafdrukje of plaatje, dat is de opdracht van het 52 weeks to Christmas-blog.  Een opdracht die ik wel zag zitten.  Zo maakte ik vroeger mijn kerstkaartjes: enkel met gekleurd papier en dan een mooie blikvanger in embossing op wit of crèmekleurig papier.  In het begin embossen op een pyrexschotel met een zaklamp eronder, later had ik het geluk dat mijn broer een lichtbak had die hij gemaakt had tijdens zijn studies en niet meer nodig had.  Luxe vond ik dat toen!   Wat nu te zeggen van onze cuttlebug of andere handige machines...

Ik had thuis gekleurd papier netjes in vierkanten en cirkels gesneden (jawel, met de cuttlebug...), allemaal verschillende groottes, wat witte vierkanten mooi geëmbost, met het idee om er hier op vakantie dan een kaartje mee te maken. Ook wat kleine figuurtjes uitgestanst. 
De kleine stansjes en wat papierrestjes heb ik mee, alle vierkanten en cirkels liggen nu hoogstwaarschijnlijk thuis nog op mijn hobbytafel, want die zaten niet in mijn hobbytas, ... Vaarwel kerstkaartje...
Gelukkig waren we eergisteren in Malmö in de Outletshop van Panduro waar ik mooi kerstdessinpapier op de kop kon tikken én 2 leuke ovale ponsen.  Zo kon ik gisteravond dan toch aan de slag, maar wel voor een totaal ander kaartje dan gedacht.



Ik ben vertrokken van de schets van Retro Sketches, vond dit al een leuke basis.  De rest zie je zo.


Gebruikte materialen:
Dessinpapier: Panduro
Floral Deer: Die-Namites DN1219
Tekststempel: Eline's XMas, Marianne Design EC0151
Ovale pons: Panduro
Distress Inkt: Frayed Burlap

De laatste week ben ik een paar keer in de prijzen/eervolle vermeldingen gevallen met mijn kerstkaartjes van de voorbije weken: een top 3 plaats bij Sparkles Christmas, random winner bij Crafty Hazelnut's Christmas Challenge Extra, winnaar bij ABC Christmas Challenge en één van de winnaars van de julichallenge bij Beccy's Place.  Tof hé.

Creatieve groetjes
Nancy

Challenges:

Reacties

Lia zei…
Je hebt een mooie kaart n.a.v. de sketch gemaakt!
Lia, Dt 52 WTC
Gave sketch, mooi resultaat!
Je@net zei…
Weer een erg mooie kaart, Nancy. Leuke uitwerking van de sketch ook!
Petra L zei…
Mooi en een supergave uitwerking van deze sketch! Geniet lekker :-)


Lieve groet, Petra L
Hazel zei…
Thanks for entering The Glory of Christmas challenge 64 with your lovely crafting, Hazel, DT - thanks also for entering this into my CHNC challenge extra for August - hope to see you again soon. x
Epie zei…
Schittterend is jouw kerstkaart weer,
naar de sketch gemaakt , superss hoor.
Liefs van Epie
Diny zei…
Zooo Nancy....jij bent wel in de prijzen gevallen....gefeliciteerd hoor!
Ook je kerstkaartje van deze week ziet er weer prachtig uit....leuk kleurtje dat blauw!
Groetjes Diny
Anoniem zei…
Oh wat jammer dat de spulletjes niet in de koffer zaten! Ik begrijp heel goed dat je hiervan baalde! Gelukkig heb je het mooi weten op te lossen en toch weer een heel mooie kerstkaart weten te maken :) Geen idee wat jouw oorspronkelijke idee was maar deze is heel mooi geworden! Leuk het rendier/hert op het ovale met het lint ernaast! Gefeliciteerd met jouw top drie notering en gewonnen prijzen! Dik verdiend :) Ik ben heel blij met mijn Cuttlebug! Lichtbak ... dat lijkt nu wel prehistorie whaha ;)
Lieve groetjes Chantal
Karla zei…
Leuke kerstkaart Nancy en super dat je weer in de prijzen gevallen bent.
Ja snijden en embossen wordt steeds luxer met die prachtige apparaten.

Groetjes Karla
Marleen zei…
Schitterende kerstkaart Nancy!
Mooie zachte kleuren en erg leuk met het hertje.
Lieve groetjes, Marleen
Trijntje zei…
Hoi Nancy. Gefeliciteerd met je top 3 noteringen. Wat bijzonder dat het is gelukt zo'n leuke kaart op je vakantie adres te maken! Weer een hele leuke. Groeten Trijntje
Ans Gilbert zei…
wat is je kaartje mooi geworden, prachtig papier, mooi hoe je de strik hebt gemaakt en dat het blauw weer terug komt in de kaart,
groetjes,
Ans
Misseke zei…
Een pracht van een kerstkaart Nancy - supermooi gedaan.

Groetjes,
Misseke
Suzan zei…
Prachtig kerstkaartje Nancy!
Groetjes Suzan
Hetty zei…
Helemaal leuk !!!!
Wat ben jij goed voorbereid op vakantie gegaan......
Groetjes Hetty
ANJA 3D zei…
Prachtige kaart en je bent flink in de prijzen gevallen, Gefeliciteerd
Groetjes, Anja
Sarah zei…
Leuke kerstkaart met een leuk verhaal erbij .
Geniet van je vakantie en proficiat met al je prijsjes .
Liefs ☆ Sarah ☆
GerJanne zei…
Ha Nancy,
heerlijk in Zweden. Speciaal voor Panduro er naar toe gegaan ;-)
Je kaartje is supermooi! Het papier is prachtig.
Groetjes,
GerJanne
Granmargaret zei…
Lovely card. Thank you for joining the challenge at The Glory of Christmas. Hope to see you again next time.
Tracey T zei…
I really like the combination of blue and brown and it works very well on a Christmas card. Thank you for playing along at Christmas at Sweet Stampin'! Tracey x
Helen zei…
Beautiful - love the colours you've used.

Thanks for joining us at The Glory of Christmas Challenge
Helen x

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils